Předpovídání budoucnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Advertisements

Dynamické systémy.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013.
ZÁKLADNÍ ETICKÉ KATEGORIE II
ROZHODOVACÍ PROCESY PRO VÍCECESTNÉ TELEMATICKÉ APLIKACE Filip Ekl
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Média: nástroj vládnoucí třídy
Metody zkoumání ekonomických jevů
IDEOVÁ KONFERENCE TOP 09 Olomouckého kraje Konzervativní hodnoty a politika 21. století – , Olomouc Anna Putnová.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_668.
Kriminalita v ČR Databázové systémy II Bc. Martin Chodúr, Bc. Vojtěch Hanáček.
zpracování dat pomocí atlas.tI
Vliv teploty na ztráty PHL – způsoby vyjádření Petr Molák, Shell Czech Republic
Co víme o klimatickém systému Země?
1. Ó Bože, Otče, uč mne sám, | když pouští bloudím zde a lká, | jak z hloubi duše volat mám: | „Buď vůle Tvá! Buď vůle tvá!“
REGIONÁLNÍ ANALÝZA Cvičení 3 Evropský sociální fond
1. Dej srdce otevřené, uč bližní milovat, jít za Ježíšem směle a z něj si příklad brát. Svým duchem mezi námi buď. Pane přítomen, ať z tvého slitování.
Principy etiky v medicíně ● Medicína – aplikace poznatků přírodních věd ve světě lidských vztahů ● Objektivita x Subjektivita ● Fakta x Hodnoty ● Vědění.
Co je to čas?? Šimon Zdvořák, Tomáš Gogár Čas je trik, kterým se příroda brání tomu, aby se vše stalo najednou. John A. Wheeler.
Anthony Giddens * 1938.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Výchova jako součást duševního života Zuzana Svobodová.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
Projektové plánování.
Co je riziko ? Z historie:
Vznik vesmíru 15 miliard let poté.
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
ANOTACE DUMy Čára mého života I., II., III. tvoří celek materiálů, který vizuálně pomáhá žákům při úvahách o jejich životě minulém, budoucím blízkém a.
Vědecký jazyk  Volba univerza (soubor předmětů)  Intencionální báze (volba vlastností z předmětného univerza)  Syntaktická báze (volba jazykových prostředků.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Metodologie 2 Lekce 1 Lenka Slepičková.
Měřické chyby – nejistoty měření –. Zkoumané (měřené) předměty či jevy nazýváme objekty Na každém objektu je nutno definovat jeho znaky. Mnoho znaků má.
Čerpání zásob. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1289Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Graf čerpání.
Předpovídání budoucnosti PPrehistorie Ibis, redibis non morieris in bello HHistorie Prostá extrapolace TTechnická – J. Verne SSociální – H. G.
Statistické metody pro prognostiku Luboš Marek Fakulta informatiky a statistiky Vysoká škola ekonomická v Praze.
LIDSKÁ DŮSTOJNOSTLIDSKÁ DŮSTOJNOST Renta Lingová | Helena Mihalovicsová | Purkyňovo gymnázium StrážniceRenta Lingová | Helena Mihalovicsová | Purkyňovo.
Ověření modelů a modelování Kateřina Růžičková. Posouzení kvality modelu Ověření (verifikace) ● kvalitativní hodnocení správnosti modelu ● zda model přijatelně.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
Povolání - Rybář POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_STRATIFIKACE_13 Název školyStřední škola.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
t-test Počítání t-testu t statistika Měření velikosti efektu
Úvod do chaotických systémů
Poklasická filozofie - Marxismus
Téma 1: Teorie řízení jako věda o řízení v technických, biologických a společenských systémech Od doby, kdy lidé začali vytvářet skupiny, aby dosáhli cílů,
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Chaos (nejen) v jádrech
Předpovídání budoucnosti
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Současný výzkum environmentálních hrozeb v rámci bezpečnostních studií – metodologické úvahy
Ekologie.
Lze náhodu předvídat?.
VY_32_INOVACE_09 09 rovnost, rovnice autor: Mgr. Tomáš Polák
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Zjišťování kvality poskytovaných sociálních služeb
Interaktivní workshop k výuce chemie
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PRÁVO, PRÁVNÍ NAUKA - úvod
Ústav lékařské informatiky, 2. LF UK
Vědecký jazyk Volba univerza (soubor předmětů)
KAUZALITA a kvantová teorie
Sociální práce a spiritualita
Transkript prezentace:

Předpovídání budoucnosti Prehistorie Ibis, redibis non morieris in bello Historie Prostá extrapolace Technická – J. Verne Sociální – H. G. Wells ,

Předpovídání budoucnosti Manipulativní Samovyplňující se Varovné

Rozsáhlost a statistické zpracování Deterministické systémy Dynamické Stochastické Historický materialismus (K. Marx) Dialektika „trajektorií“ (J.-P. Sartre)

Nutnost nevědomosti Stylizace Vliv měření Vesmír jako součet historií

Stephen Hawking Složitý vesmír vs. jednoduchá sada rovnic Teorie vypovídá i o sobě samé Otázka svobodné vůle

Svobodná vůle a odpovědnost Svoboda Odpovědnost Schopnost předvídat důsledky svých činů Determinovanost

Chaotické systémy 1, 99, 3, 97, 5, 95, 7, 93, 9, 91...? 8, 45, 47, 56, 18 ...? 2, 5, 6, 8, 15,

Motýlí efekt v chaotických systémech 0,13 0,12 0,26 0,24 0,52 0,48 0,04 0,96 0,08 0,92 0,16 0,84 0,32 0,68 0,64 0,36

Motýlí efekt

Důsledky motýlího efektu Snížení pravděpodobnosti předpovědi Kontinuální spontaneita Kdo nic nedělá, nic nepokazí Zásadní vliv neznámých faktorů nevíme, co vynalezneme Mimozemšťané … Vypočítaná budoucnost vs neodůvodněné rozhodnutí

Sociální protektorství – máme si pomáhat? Pomoc – docílit stavu, který si přejeme  ideologie Nezištná pomoc? Dej hladovému rybu, nasytíš ho na den, nauč ho rybařit, nasytíš ho na celý život. Ale uděláš z něj rybáře