NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_05 Druhy vět TEMA: Český jazyk 2. ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
Anotace Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku. Žáci si jednotlivých pracovních listech procvičí učivo o druzích vět. Učební materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli, pracovní listy lze rovněž vytisknout pro samostatnou práci. Autor: Jana Tomanová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: druhy vět Speciální potřeby: žádné Klíčová slova: věta oznamovací, tázací, rozkazovací, přací Druh učebního materiálu: prezentace, pracovní listy Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: základní vzdělávání, 1. stupeň, 1. období Věková skupina: 7- 8 let
Druhy vět
Pracovní list 1 Rozlište, zda se jedná o větu oznamovací (O), tázací (T), rozkazovací (R), přací (P): * Venku fouká silný vítr. ___ * Kolik je hodin? ____ * Maminka dostala od tatínka růži. ___ * Kdybych tak uměl hrát na kytaru! ____ * Běž odpoledne nakoupit. ___ * Máš bratra v naší škole? ___
Pracovní list 2 Doplňte správná znaménka za věty: *Právě začal hokejový zápas *Kolik je dvě plus sedm *Nemluv s plnou pusou *Zajdi babičce nakoupit *Ať už napadne sníh *Máš už nachystané brusle
Pracovní list 3 Rozlište, zda jde o věty tázací ANO-NE, či o OSTATNÍ Máte rádi zimu? _____ Kolik prstů máš na pravé ruce? ______ Proč odlétají vlaštovky na jih?______ Chodíš rád do lesa? _______ Umíš si vyrobit draka? _________ Co řekl Pepík tatínkovi? _________
Pracovní list 4 Z daných slov utvoř větu tázací, oznamovací, rozkazovací a přací: jet, Patrik, na, Brno, výlet, do Oznamovací:__________________________ Tázací: _______________________________ Rozkazovací:__________________________ Přací:________________________________