1.5 Poměr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Poměr Matematika – 7. ročník *.
Advertisements

Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Poměr v základním tvaru.
Trojčlenka.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Přímá úměrnost Trojčlenka
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Postupný poměr – příklady
Matematika Poměr.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Matematika a její aplikace
ŠablonaIII/2číslo materiálu397 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POMĚR AutorMgr. Šárka Čížová Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty prvních ročníků všech maturitních oborů,je zaměřena k osvojení pojmů.
Úměra Mgr. Petra Jelínková. Opravdu se dané poměry rovnají? Zdůvodni proč? 1:2 = 2:4 3:7 = 9:21 0,5:0,8 = 5:8 12: 9 = 120 : 90 44:33 = 4:3 64:24 = 8:3.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
17.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic I Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky se základními postupy při řešení výpočtů z chemických.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MATEMATIKA Mocniny s celým exponentem
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
Poměr v základním tvaru.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Výpočty ve statistice – test k procvičení
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zlomky Porovnávání zlomků..
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Procenta © Eva Černá Prezentace je zaměřena na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 úloh řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá Dostupné.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Aritmetický průměr Výpočet aritmetického průměru: n – počet čísel
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Agrochemie – 7. cvičení.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Procenta Výpočet počtu procent.
Elektronická učebnice - I
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Třída 3.B 8. hodina.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Transkript prezentace:

1.5 Poměr

Definice Poměr = slouží k porovnávání číselných údajů

Příklad 1 Ve třídě je 24 dívek a 12 chlapců. Jaký je poměr počtu dívek ku počtu chlapců? Jaký je poměr počtu chlapců ku počtu dívek? 2:1 1:2

Příklad 2 Urči, které poměry se sobě rovnají: 3:6 = 0,1:0,2 6/4:14/4 = 1,5:3,5 poměry se sobě rovnají, rovnají-li se jejich základní tvary

Příklad 3 Vyjádřete v základním tvaru poměr veličin: 960 m a 1,32 km 4500 g a 10 kg 1,5 h a 50 min 8:11 9:20 9:5

Příklad 4 Částka 800 Kč se má rozdělit mezi dva pracovníky v poměru 3:1. Vypočti, kolik dostane každý z nich. 3:1 800 Kč 3 díly 1 díl celkem 4 díly……………. 800 Kč 1 díl………….…. 800:4 = 200 Kč 3 díly………….…. 3200 = 600 Kč Jeden pracovník dostane 600 Kč a druhý 200 Kč.

Příklad 5 Soška z bronzu má hmotnost 1,5 kg. Bronz je slitina Cu a Sn 4:1. O kolik gramů obsahuje soška více Cu než Sn? Soška obsahuje o 0,9 kg více mědi než cínu.

Příklad 6 Tři kamarádi Roman, David a Petr nasbírali na letní brigádě 1 500 kg chmele. Jejich sběračské výkony byli v poměru 7 : 8 : 10. Kolik nasbíral každý z kamarádů? Roman nasbíral 420 kg, David 480 kg a Petr 600 kg chmele.

Učebnice str. 21/ př. 19, 20