ZEMĚPIS – KRAJINA, VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Podnebné oblasti v České republice
ATMOSFÉRA Podnebí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Typy krajiny.
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Krajina a životní prostředí
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
VY_52_INOVACE_03/2/25_ZEMĚPIS
Přírodověda 5.ročník podnebí podnebné pásy.
Krajina a životní prostředí
Počasí.
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
POČASÍ A PODNEBÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Výškové stupně rostlinstva
Podnebí a vegetace Asie
Asie – vegetační pásy a živočišstvo
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s západočeským městem Tachovem.
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
Austrálie Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_042
Podnebí Evropy Zeměpis VY_32_INOVACE_455, 23. sada, Z3
Křížovka - Tropický deštný les
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
ČESKO a jeho krajina.
Biosféra.
KULTURNÍ KRAJINA.
VY_32_INOVACE_11_Počasí a podnebí
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Podnebí, podnebné pásy.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu v deváté třídě na základní škole. Zeměpis –
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Ledovce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
Ledovce Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Podnebí ČR.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Krajina Co to je krajina?
Podnebí a přírodní krajiny Afriky
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
VEGETAČNÍ PÁSY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Zeměpis – podnebí Afriky
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
Evropa - Přírodní oblasti
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_28
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny
VY_32_INOVACE_
Biosféra = živý obal Země.
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_18_IV_Z6_Riskuj.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Podmínky pro život na Zemi
Transkript prezentace:

ZEMĚPIS – KRAJINA, VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST Číslo DUM: VY_32_INOVACE_05 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole.

Krajina Výšková stupňovitost

Krajina Krajina je okolí všude kolem nás Pro člověka velmi důležitá Musíme ji chránit a pečovat o ni Obr.1

Typy krajiny Krajina přírodní – člověkem nezměněná Velehory Pouště Neobydlené ostrovy Polární oblasti

Krajina kulturní Člověk ji změnil Lesohospodářská - lesy Zemědělská – pole, louky, sady, vinice 3. Těžební – doly, lomy 4. Městská – bytové domy, obchodní centra Obr.2

Výšková stupňovitost krajiny Podnebí v krajině se mění nadmořskou výškou Klesá obvykle teplota vzduchu Klesá tlak vzduchu Roste množství srážek Sílí vítr

KILIMANDŽÁRO

Opakování Na kterém kontinentu najdeme Kilimandžáro? AFRIKA Na území kterého státu? TANZÁNIE http://www.mapa-mapy.sk/mapa/kilimandzaro-tanzanie/

OPAKOVÁNÍ – popiš stupně

Opakování rozhodni, do kterého typu krajiny patří PŘÍRODNÍ KULTURNÍ Přehrada Šobes Arktida Sahara Praha Mount Everest KRKONOŠE

Opakování Po rozluštění šifry zjistíš co lze nalézt mezi 3000 – 3500 m. GLROWUŠKNY A MTÉUFNČDJRÚA

Použité zdroje Obr. 1 Zdroj vlastní Obr. 2 Zdroj vlastní