Otáčení pomocných průměten

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koule a kulová plocha v KP
Advertisements

Pravoúhlá axonometrie
JEHLAN Mongeovo promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
7. ročník KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU VĚTA SSS. VĚTA SSS jsou-li dány pro konstrukci trojúhelníku délky tří stran, využijeme větu sss o shodnosti trojúhelníků:
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Evolventa kružnice + cykloidy
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
SÍTĚ HRANATÝCH TĚLES OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zobrazení přímky a roviny
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
KUŽEL – charakteristika tělesa
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Epicykloida, hypocykloida,
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Lineární funkce - příklady
ROVINA A JEJÍ PRVKY - hlavní přímky
ROVINA A JEJÍ PRVKY - spádové přímky
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Grafické řešení lineárních rovnic
Kinematická geometrie
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Pravoúhlá axonometrie
Výpočty trojúhelníků v hodinách analytické geometrie
Nastavení jednotlivých položek programu S 2000
Frézování drážek ve šroubovici
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Přednáška č. 3 Mongeovo promítání Skutečná velikost úsečky.
Axonometrie - Konstrukce tělesa OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ otočení roviny
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
VÁLEC – charakteristika tělesa
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Rovnice s absolutní hodnotou I.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Lineární funkce a její vlastnosti 2
PRŮNIKY DVOU ROVINNÝCH
2. časť - kolmá axonometria
Konstrukce mnohoúhelníku
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Tato prezentace byla vytvořena
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Úprava fotografie – ostatní efekty
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Lineární funkce a její vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Základy infinitezimálního počtu
Dvojosý stav napjatosti
Grafy kvadratických funkcí
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Transkript prezentace:

Otáčení pomocných průměten Axonometrie - Otáčení pomocných průměten Zobrazení bodu OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-007

π, ν, μ, tj. v některé pomocné průmětně, otočíme tuto Máme-li provádět metrické konstrukce v rovinách π, ν, μ, tj. v některé pomocné průmětně, otočíme tuto pomocnou průmětnu kolem příslušné stopy, tj. strany axonometrického trojúhelníku do axonometrické průmětny (čili do roviny tabule nebo papíru).

Nyní popíšeme otáčení roviny π do axonometrické průmětny okolo stopy XY. Osou otáčení je přímka XY. Její body jsou při otáčení samodružné.

ŘEŠENÍ Příklad: Je dán axonometrický trojúhelník XY=9, YZ=12, XZ=11. Na každé ose xyz sestrojte měřítko s nulovým bodem v počátku a sestrojte axonometrické průměty těchto měřítek. ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Nemusíme vynášet příliš mnoho souřadnic, jen ty PRŮMĚT BODU Nemusíme vynášet příliš mnoho souřadnic, jen ty které budeme potřebovat!

ŘEŠENÍ Příklad: Je dán axonometrický trojúhelník XY=8, YZ=10, XZ=9. Sestrojte axonometrický průmět bodu A [3, 5, 4]. ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Děkuji za pozornost ! Použitá literatura: J. Leinveber – Technické kreslení Učební texty MZLU v Brně Ladislav DRS – Deskriptivní geometrie pro střední školy OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-007