Lipnicovité.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA Třída: Jednoděložné
Advertisements

Vypracovala: Veronika Žáková Zdroje: Rostliny pro gymnázia
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LIPNICOVITÉ
Hana Sloupová ZŠ Sušice, Lerchova ul
Krytosemenné pokračování
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Digitalizace výuky Příjemce
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Přirozené a umělé ekosystémy.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
Krytosemenné rostliny Jednoděložné rostliny
Jednoděložné rostliny
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Pole.
Rostliny v létě - byliny
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_338.
ROSTLINSTVO SAVANY.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
Škola:. Základní škola Kladruby
Stavba květu, květenství
Poznávání trav Katedra pícninářství a trávníkářství.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin
ČELEĎ: Lipnicovité (Poaceae)
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Juncaceae Cyperaceae Poaceae
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Krytosemenné rostliny.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lipnicovité jsou to většinou byliny mají svazčité kořeny
ROSTLINY POLÍ.
TRÁVY & OBILNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Asteraceae Fabaceae Poaceae
Caryophyllaceae (hvozdíkovité)
Procvičení morfologie Rosaceae, Poaceae a Cyperaceae: Doplňování
CO JE EKOSYSTÉM? Soustava živých organismů = společenstvo a jejich neživého prostředí, které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
OBILOVINY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: obiloviny, charakteristika, složení, pšenice, žito, ječmen,
Ekosystém louka Rostliny
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY Téma: OBILNINY
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šáchorovité (Cyperaceae)
Asteraceae Poaceae Cyperaceae
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Přirozené a umělé ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_PŘBOT.17 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Asteraceae Poaceae Cyperaceae
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Krytosemenné rostliny
Rýže. Potravina přírodní / natural – obilky světle hnědé barvy bílá – s obilkami, jež mohou být dlouhozrnné nebo krátkozrnné arborio – kulato-zrnná rýže,
LIPNICOVITÉ.
Transkript prezentace:

Lipnicovité

Lipnicovité JEDNODĚLOŽNÉ DVOUDĚLOŽNÉ jednoděložné byliny Porovnej znaky jednoděložných a dvouděložných rostlin. JEDNODĚLOŽNÉ DVOUDĚLOŽNÉ počet děloh kořen svazky cévní květ žilnatina

Charakteristika kořeny svazčité stonek dutý s kolénky = stéblo listy střídavé, čárkovité pochva ouška jazýček čepel žilnatina souběžná

plucha šupinovitá, protažená v osinu pluška blanitá květ oboupohlavný květenství – klas, lata klásek podepřen 2 plevy plucha šupinovitá, protažená v osinu pluška blanitá květ oboupohlavný pestík 1 se dvěma pérovitými bliznami tyčinky 3 s vrtitými prašníky opylení větrem plod – obilka

stéblo kolénko klas pluška plucha s osinou pleva svazčité kořeny Obr. 1.: Pšenice obecná

listová čepel jazýček základ listové čepele ouška listová pochva Obr.2.: Stavba listu

Zástupci obilniny – klas: pšenice setá mouka, krupice, bílé pečivo žito seté chladnější podhorské oblasti tmavé pečivo ječmen obecný slad na výrobu piva Obr. 3.: Pšenice setá Obr. 4.: Žito seté Obr. 5.: Ječmen obecný

v zaplavovaných polích: rýže setá obilniny - lata: oves setý ovesné vločky na zrno: kukuřice setá v zaplavovaných polích: rýže setá Obr. 6.: Oves setý Obr. 7.: Kukuřice setá Obr. 8.: Rýže setá

lipnicovité trávy: lipnice luční srha laločnatá psárka luční Obr. 11.: Psárka luční Obr. 9.: Lipnice luční Obr. 10.: Srha laločnatá

lipnicovité trávy: bojínek luční ovsík vyvýšený rákos obecný Obr. 12.: Bojínek luční Obr. 13.: Ovsík vyvýšený Obr. 14.: Rákos obecný

JEDNODĚLOŽNÉ DVOUDĚLOŽNÉ Zapiš do tabulky JEDNODĚLOŽNÉ DVOUDĚLOŽNÉ počet děloh kořen svazky cévní květ žilnatina

oves setý rákos obecný rýže setá lipnice luční Pojmenuj zástupce oves setý rákos obecný rýže setá lipnice luční

Doplň, pojmenuj, přiřaď a porovnej Květenství: Využití: dlouhá osina pluchy bez osin silná osina Obr. 17. Obr. 16. Obr. 15. obilniny klas pšenice setá žito seté ječmen obecný