DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
Advertisements

Skupina 1 Vize přestane být snem… KONCEPCE REVITALIZACE MĚSTA AŠ.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Spolupráce NNO, škol a měst/obcí aneb globální témata a aktivní občanství jako běžná součást vzdělávání na všech úrovních.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
ZÁŽITKOVÉ A EDUKAČNÍ PROGRAMY PRO ŠKOLY www. galeriezlin.cz.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Školení pro editory předmětů v CourseWare ZČU Jan Valdman,
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.
Jsou venkovské školy horší než městské?
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Člověk a vývoj civilizace
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Školní fórum Jarní škola NSZM - Litoměřice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Společná zahraniční a bezpečnostní politika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Dobrý den Horská klinika 2011.
Techniky práce s mentálně postiženými
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Brno „Dítěti můžeme říci dvěma způsoby, co je slepý člověk. Můžeme mu říci, že slepý člověk je člověk, který nevidí. Nebo mu řekneme:“Zavři.
PRAKTICKÁ DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
FINANČNÍ PRÁVO charakteristika odvětví práva
Odvětvotvorná kritéria Jan Neckář podzim 2007
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
MO JmK 2015 Plán aktivit Mediálního odboru Jihomoravského krajského sdružení Pirátské strany pro rok 2015 Ondřej Kotas, vedoucí MO JmK středa, 19. září.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2018 Gymnázium, Slov. nám. Podmitrov.cz
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,
Aktuální informace o projektu IKAP
Specifikace cíle odborného textu
kam vlastně směřujeme ??? 
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Klíčové aktivity projektu
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
TÉMA: ZBOŽNOST Víra je darem Ducha svatého a zázrakem nového zrození, kdy člověk zahlédne svět biblickýma očima. Zbožnost je lidská stránka víry, tedy.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ

K ČEMU JE TO DOBRÝ? Teambuilding – efektivita a výkonnost týmu https://www.youtube.com/watch?v=w9j3-ghRjBs Dramaturgie je praktická tvůrčí činnost – příprava akce (sestavení programu, vytváření atmosféry akce) Je to metoda/nástroj v uvažování o tématu a cíli

DRAMATURGIE Dramaturgie je technika dramatického umění, jejíž cílem je stanovit stavební principy díla Dramaturgická vazba: Záměr – program – reflexe (vyhodnocení) Teoretická / praktická dramaturgie

TEORETICKÁ DRAMATURGIE Vytváří a vyhodnocuje záměr akce (účastníci, námět, téma, vize, časoprostor) TÉMA (Co?) – výchozí bod a centrum všech úvah = pojmenování oblasti rozvoje CÍLE (Kam?) – přesně formulovaná oblast rozvoje = popis stavu účastníků při plánované změně Vyhodnocení, metodické postřehy

TÉMA/PODTÉMATA – CO? Tematické linie / podtémata – konkrétnější a uchopitelnější linky Oblasti témat: Pedagogické téma (př. přátelství) Programové téma (př. Indiáni) Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)

CÍLE (KAM?) Cíle navazují na jednotlivá témata Mají formu sloves a popisují stav účastníků po skončení programu (míra toho, co bude člověk umět) Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

PRAKTICKÁ DRAMATURGIE (CO?) Realizuje rozvojový záměr: Program (jednotlivé aktivity) Plán a časový harmonogram Vývoj skupiny, úpravy programu https://www.youtube.com/watch?v=nF-xA4ounXE&list=UUlY91bnwQOTXytM1xh7xq5w

MOŽNOSTI TECHNIK A METOD Iniciační techniky: Seznamovací hry Ice-breakery Dynamics / problem solving Důvěrovky Lanové techniky, hudba, atmosféra, dramatické a divadelní techniky, tvořivé a výtvarné techniky, sportovní aktivity, recese, kostýmy, adrenalin, šifrování, bubnování…