Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Mgr. Ladislava Paterová
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Matematika Objemy těles.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Povrch a objem koule Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo.
Objemové jednotky a jejich převody
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Rotační válec Síť, povrch, objem
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Povrch krychle a kvádru.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Krychle NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_293_Krychle Téma: Geometrie.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Čelákovice
Povrch krychle.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jiří Šmíd NÁZEV: VY_42_INOVACE_30_Krychle_řešené_úlohy TÉMATICKÝ CELEK: Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci si v příkladech procvičí výpočet povrchu a objemu krychle.

Krychle Řešené úlohy

Příklady 1. Vypočítejte povrch a objem krychle s délkou hrany 3,5 cm. Řešení: S = 6.a.a S = 6.3,5.3,5 S = 73,5 cm2 V = a.a.a V = 3,5.3,5.3,5 V = 42,875 cm3 a a = 3,5 cm S = ? cm2 V = ? cm3 Povrch krychle je 73,5 cm2 a její objem je 42,875 cm3.

Krychle – příklady 2. Krychle má délku hrany 1,2 m. Kolikrát větší bude povrch krychle, jestliže její hrana bude dvakrát větší? 3. Vypočítej povrch krychle, která je sestavena z 27 malých krychlí s délkou hran 2 cm. 4. Součet délek hran krychle je 66 dm. Vypočítejte její povrch a objem.

Krychle – praktické příklady 5. Kolik krychlových krabiček s hranou 30 cm uložíte do krabice tvaru krychle s délkou hrany 2,1 m? 6. Dárková krabice. Kolik metrů čtverečních balicího papíru je potřeba k polepení krabice tvaru krychle s hranou 4,5 dm?

Výsledky a = 2 . 1,2 m = 2,4 m S = ? m2 S = 6.a.a S = 6 . 2,4 . 2,4 Příklad 2 a = 1,2 m S = ? m2 S = 6.a.a S = 6 . 1,2 . 1,2 S = 8,64 m2 a = 2 . 1,2 m = 2,4 m S = ? m2 S = 6.a.a S = 6 . 2,4 . 2,4 S = 34,56 m2 34,56 : 8,64 = 4 krát Jestliže délku hrany krychle zvětšíme dvakrát, její povrch se zvětší 4krát.

Výsledky Příklad 3 a1 = 2 cm a = 6 cm S = ? cm2 S = 6.a.a Nová krychle má povrch 216 cm2.

Výsledky S = 6.a.a S = 6 . 5,5 . 5,5 S = 181,5 dm2 V = a.a.a Příklad 4 12 hran = 66 dm a = 66 : 12 = 5,5 dm S = ? dm2 V = ? dm3 S = 6.a.a S = 6 . 5,5 . 5,5 S = 181,5 dm2 V = a.a.a V = 5,5 . 5,5 . 5,5 V = 166,375 dm3 Povrch krychle je 181,5 dm2 a její objem je 166,375 dm3.

Výsledky Příklad 5 krychle a1 = 30 cm a2 = 2,1 m = 210 cm krychlí ….. x ks V1 = a.a.a V1 = 3 . 3 . 3 V1 = 27 dm3 V2 = a.a.a V2 = 21 . 21 . 21 V2 = 9 261 dm3 210 : 30 = 7 krychlí na délku hrany krabice 7 . 7 = 49 ks na dně x = 49 . 7 pater x = 343 ks NEBO: x = 9 261 : 27 x = 343 ks Do velké krabice se vejde 343 krabiček.

Výsledky Příklad 6 S = 6.a.a S = 6 . 4,5 . 4,5 S = 121,5 dm2 a = 4,5 dm S = ? m2 S = 6.a.a S = 6 . 4,5 . 4,5 S = 121,5 dm2 S = 1,215 m2 Na polepení krabice je potřeba 1,215 m2 balicího papíru.

Použitá literatura a zdroje informací Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy;