Úvodní a seznamovací hry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_KANCELARI_KONVERZAC E_PREZENTACE_18 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: prosinec 2011 AUTOR: Veronika Jakubcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Orientace v čase TÉMA.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PANDYSE CHOULÍRYBYPLAVOULIDÉTANČÍ.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Grafická úprava prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Práce se sloupkovými diagramy
Pracovní porada Pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Občanské soudní řízení I.
Pracovní porada Pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
8.1 Aritmetické vektory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Pohybová (kinetická) energie tělesa
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Informační a komunikační technologie
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Má země Česká republika.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Noc ve škole – Zúčastněte se.
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Občanské soudní řízení I.
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Občanské soudní řízení I.
Odkrývání obrázků – poznej místa
ZŠ Bystřice n. P., Nádražní 615
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Úvodní a seznamovací hry

Seznamovací hry Důležité pro kontaktování Pomáhají vzájemnému poznání Vytvoření uvolněné atmosféry Podporují rozvoj spolupráce a vzájemných vztahů Lze je použít ke změně nálady ve skupině Krátké -5až 15 minut Seznamovací hry

Příklady seznamovacích her Andělská Anděla-spojení podobného přívlastku a jména ( GV str. 153) Kdo je tvůj soused? Účastníci sedí v kruhu a postupně se představují, spolu se všemi předchozími sousedy, kteří se již představili. Chyť jméno. – kruh, měkký předmět, hození s vyslovením příslušného jména. Představ svého souseda. – dvojice,5 minut na zjištění základních otázek (jméno, bydliště, koníčky, oblíbená barva, zvíře, čím chce být, co nemá rád atp.) Příklady seznamovacích her

Hry k navození atmosféry Snížení napětí Odstranění ostýchavosti Často vyžadují větší prostor Zařazujeme je většinou na začátek Hry k navození atmosféry

Příklady her k navození atmosféry Mezi póly – určí se v místnosti dva póly, které představují extrémy (jednoznačný souhlas a nesouhlas) účastníci zaujímají pozice mezi těmito póly, jak to odpovídá jejich názoru. Diskuze na dané téma. Příklady otázek: Věřím v boha Myslím si, že by ve škole mělo být povoleno kouření Co se týká budoucnosti, jsem optimista Příklady her k navození atmosféry

Co nás spojuje. Vyhlásíme určitou charakteristiku Co nás spojuje? Vyhlásíme určitou charakteristiku. Účastníci se pohybují a hledají někoho jiného se stejnou či podobnou charakteristikou – vytvoří se skupiny, které se pak všem představí ( znamení, barvy, sportovní klub, hudební žánr atp.) Bramboračka. Skupiny po 6. Pytlíky s bramborami. Popis své brambory. Poslepu si ji najít mezi ostatními. Vřádění – bez mluvení se seřadit dle data (měsíce) narození. Poslepu se seřadit podle velikosti.

Hry k navození důvěry Úspěch hry závisí na míře důvěry Budování důvěry může být stupňující nebo kontinuální Mohou být do programu zařazeny kdykoli Hry k navození důvěry

Příklady her k navození důvěry Sedící kruh –účastníci stojí za sebou v těsném kruhu a drží se vzájemně za pas s tím před ním. Na signál všichni pokrčí kolena a každý si sedne na kolena toho, kdo stojí za ním. Zvednout ruku,udělat krok všichni levou a pak pravou nohou. Setkávání ve tmě – zavázané oči a vzájemné potkávání se ve tmě. Podání si ruky,pohlazení se, obejmutí atp. Tečkování Příklady her k navození důvěry