Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zvířata a jejich přínos pro člověka VY_32_INOVACE_1C_04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počasí VY_52_INOVACE_21 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obličej VY_32_INOVACE_2B_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Slabiky II. VY_32_INOVACE_1B_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska K VY_32_INOVACE_3B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vánoce VY_32_INOVACE_2B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ovocné stromy a jejich plody VY_32_INOVACE_1C_18 Číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lidské tělo VY_32_INOVACE_2B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Narozeniny VY_32_INOVACE_2B_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Středověká vesnice VY_32_INOVACE_2C_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 05 Anotace Žáci získávají základní informace o životě ve středověké vesnici (role stařešiny rodu, zemědělství, chov dobytka, včelařství). Dovídají se, kdo byli nevolníci, v jakém vztahu byli ke knížete a jakým způsobem fungovalo trojpolní hospodářství (potřebné údaje se objeví po kliknutí myší na červené pole se znakem informace). V interaktivním cvičení si ověřují své znalosti o trojpolním hospodářství (při klepnutí myší na kolečko se správnou odpovědí, se příslušné kolečko přesune do vyznačeného prostoru, pokud žák zvolí kolečko se špatnou odpovědí, odplíží se zvolené kolečko pryč). V závěrečném interaktivním opakování žáci klepnutím myši vybírají správné odpovědi zapsané v domečku, domeček s odpovědí se pak svým základem postaví na příslušnou čáru. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Naděžda Korcová červenec 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a společnost Dějepis Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Druh interaktivity Využití interaktivní tabule a práce s PC Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru Cílová skupina  Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 13 – 15 let, 7. ročník Přílohy Pracovní list v MS Word

Středověká vesnice

Stařešina rodu Stařešina rodu neboli starosta byl „hlavou rodu“. Všichni jej ctili. Vyhoštění z rodu se rovnalo trestu smrti (vyhoštěný většinou zemřel hladem). Stařešina volil muže do rady. Rada rozdělovala práce.. .

Obilí a len Obilí bylo základem středověkého polního zemědělství – z vypěstované pšenice se pekl chléb. Kromě obilí se ve středověku pěstoval i len, ze kterého ženy zpracovávaly pevné plátno. Ze lněného plátna vznikaly kalhoty a haleny.

Chov dobytka Naši předkové chovali dobytek, který se pásl na pastvinách a loukách. Vyráběli máslo, tvaroh a sýry.

Včelařství Jako sladidlo se ve středověku používal med. Nejprve se používal med lesních včel, později měli vesničané úly u svých domů. Oblíbeným nápojem byla medovina. Chov včel

Přichází kníže! Od 10. století se vlastníkem neobdělané půdy stal kníže. Půdu dával k užívání svým hodnostářům, duchovenstvu, svým vojákům. Pro ně pracovali nesvobodní lidé, tzv. nevolníci, kteří museli odvádět většinu toho, co vypěstovali.

Vesnice měla tři druhy polí. Jař, ozim, úhor Vesnice měla tři druhy polí. Jednotlivé etapy se po každém roce střídaly.

Jař, ozim, úhor Jař – obilí, které se seje na jaře Ozim – obilí, které se seje na podzim Úhor – pastviny pro dobytek

Fáze trojpolního hospodářství Uveď, které tři fáze mělo trojpolní zemědělství. Klepnutím myší na jednotlivá pole zjistíš, zda jsi byl úspěšný. pole Fáze trojpolního hospodářství jař úhor úrok let ozim

Opakování Hlavou rodu byl ________________ . Kromě obilí lidé pěstovali ________ . Nevolníci pracovali pro ___________. Ve středověku se sladilo _____________ . staře- šina me-dem. len kníže- te

Zdroje obrázků: http://office.microsoft.com/klipart