Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Usazování a krystalizace VY_32_INOVACE_1A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Elektrické napětí VY_32_INOVACE_2A_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Popis domu VY_32_INOVACE_2B_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Drahé kovy VY_32_INOVACE_1A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Sloveso can VY_32_INOVACE_2B_12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kostel VY_32_INOVACE_1B_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slované VY_32_INOVACE_3C_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Měření délky VY_32_INOVACE_2A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 05 Anotace Jedná se o výkladový materiál, který seznamuje žáky o základních typech měřidel délky. Předkládá jim názorné zobrazení převodů délkových jednotek. Součástí prezentace je stránka s animovaným obrázkem, jak se měří pomocí posuvného měřítka. Za pomocí skrytého pera doplňují do určených listů základní informace o měření. Prezentace obsahuje i cvičení, kdy žáci typují správné výsledky na převody. Správné odpovědi se přesunují na určené místo. V závěru je test, který je možno vyplnit přímo na interaktivní tabuli, nebo jej vytisknout a samostatně jej vyplnit. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Miroslav Kruba Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a příroda Fyzika Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Očekávaný výstup Žáci získají základní poznatky o měření délky, o měřidlech délky a měli by si osvojit jednoduché délkové převody. Druh interaktivity Využití interaktivní tabule, hypertextových odkazů a práce s PC. Materiál je použitelný pro výuku v online prostředí sdíleném žáky i rodiči. Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru. Cílová skupina  Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 13 – 15 let, 7. ročník

Délka (m) Jedná se o fyzikální veličinu, která udává vzdálenost mezi dvěma body Určuje se měřením Délka se označuje různými písmeny. Rozhoduje přesnější určení druhu délky – například délka, šířka, hloubka, výška, proto se mohou používat malá písmena l, d, š, h …a další

Měření délky Základní jednotka Menší jednotka než základní metr [m] Menší jednotka než základní centimetr [cm] decimetr [dm] milimetr [mm] Větší jednotka než základní kilometr [km]

Délka se měří Metrem Pásmem Pravítkem Posuvným měřítkem

Převody jednotek mm cm dm m km : 10 :1000 Převody - test  10 Zpět 10 1000 mm cm dm m km  10 : 10 Převody - test Zpět Další

Příklady převodů jednotek decimetr [dm]: 1 dm = 0,1 m centimetr [cm]: 1 cm = 0,1 dm = 0,01 m milimetr [mm]: 1 mm = 0, 01cm= 0,001 m Pro názornost se podívej zpět metr [m]: 1 m = 10 dm = 100 cm = 1 000mm kilometr [km]: 1 km = 1 000 m

Jak správně měřit Při měření se musíme na měřený objekt a měřící stupnici koukat vždy kolmo Správně Špatně

Měření pomocí posuvného měřítka Pevně sevřeme čelistmi měřené těleso Koukneme se na spodní posuvnou část, kde se nachází 0 a na nepohyblivé části odečteme hodnotu s přesností na desetiny Na spodní pohyblivé části musíme najít jakoukoliv čárku, která se přesně kryje s jakoukoliv čárkou na nepohyblivé části. Číslo u této čárky nám udává údaj s přesností na setiny Obr.1

Co už bychom měli vědět Základní jednotkou délky je ……………….značí se [……] Centimetr je větší menší jednotka než decimetr. (nehodící se, škrtni) K měření délky se používá ……………….. Použij skryté pero!

Kliknutím na správný výsledek, urči co je správně. 50 m = ………... cm 1,5 km = ………... m 40 mm = ………. cm 600 mm = ………..dm 5 cm 5 000 cm 500 cm 1 500 m 15 m 150 m 0,4 cm 4 cm 400 cm 600 dm 0,6 dm 6 dm Nápověda v převodním grafu

Závěrečný test 1m = …………….dm = ……………cm = …………………mm Jaká je základní jednotka délky? …………………………….. Napiš menší jednotku, než základní? ……………………………….. Vyjmenuj minimálně 3 typy měřidel délky. ................................... …………………………………. …………………………….. Seřaď jednotky délky od nejmenší k největší. (5cm; 10mm; 4dm; 150mm; 500cm; 0,6m) …………………………………………………………………………………………………………………… Zapiš správně převodní poměr. 1m = …………….dm = ……………cm = …………………mm Použij skryté pero!

Závěrečný test Jaká je základní jednotka délky? …………………………….. Napiš menší jednotku, než základní? ……………………………….. Vyjmenuj minimálně 3 typy měřidel délky. ................................... …………………………………. …………………………….. Seřaď jednotky délky od nejmenší k největší. (5cm; 10mm; 4dm; 150mm; 500cm; 0,6m) …………………………………………………………………………………………………………………… Zapiš správně převodní poměr. 1m = …………….dm = ……………cm = …………………mm

Zdroje http://office.microsoft.com/klipart Obr. 1 JOAQUIM ALVES GASPAR. Wikipedia.cz [online]. [cit. 4.8.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Using_the_caliper_new.gif