Historie oboru 1. etapa – od 3. tis. př.n.l. komunikační schopnost – předmět božského uctívání 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence
Historie oboru 2. etapa – od 14. stol. př. n.l. záznamy o existenci osob s narušenou komunikační schopností (panovníci, vůdcové) 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence
Historie oboru 3. etapa – 1.-15. stol.n.l. kultivace komunikační schopnosti rétorika 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence
Historie oboru 4. etapa – 16.-17. stol. vědecká pojednání o narušené komunikační schopnosti 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence
Historie oboru 5. etapa – 18.-19. stol. počátky organizované péče 1860 – Antonín Gall, ředitel ústavu pro hluchoněmé v Praze, organizuje také péči o osoby s vadami řeči Louise Braill Paul Pierre Broca Carl Wernicke Gutzmann („logopedické kurzy“) 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence
Historie oboru 6. etapa – 19.-20. stol. utváření vědeckých základů logopedie A. Kussmaul (monografie Poruchy řeči) Gutzmannovi K. Malý, R. Kratochvíl (1. učebnice logopedie v ČSR) 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence
Historie oboru 7. etapa – 20.-21. stol. konstituování logopedie jako vědního oboru vytváření systému vzdělávání logopedů aplikovaná logopedie – školství, zdravotnictví – klinická logopedie 9. června 2018 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence