Seminář 5. Racionální chování výrobce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy ekonomie Seminář 7..
Advertisements

Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Základy ekonomie Seminář 7..
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Hospodářský výsledek. je důležitý ukazatel umožňující posoudit hospodaření podniku. představuje rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady podniku.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Lidská společnost digitálního věku
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Téma č. 2: Rovnovážný výstup hospodářství Petr Musil Základy ekonomie II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
POPTáVkA po VÝROBNÍCH Faktorech
Vysoká škola technická a ekonomická
Příjmy ze samostatné činnosti
Daňová soustava Účetnictví – 4. ročník. Daňová soustava Účetnictví – 4. ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
IAS 17 Leasingy.
Dokonale konkurenční odvětví
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Účetní systémy 1 3. přednáška.
MATEMATIKA Funkce.
Analýza nákladů 1 TNH 1 (S-4)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Příjmy z kapitálového majetku
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
31 Základní typy zdravotnických systémů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Rozhodování spotřebitele
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Popisný (popis reality, jevu) Vztahový (vztah jevů, faktorů, činitelů)
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pracovní list Bod zvratu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Výkazy ve finančním řízení II.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Účetní pravidla, změny v účetních odhadech a chyby
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Dělení mnohočlenů jednočlenem
VY_32_INOVACE_20 22 ÚČINNOST autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
PRACOVNĚ PRÁVNÍ VZTAHY
Kalkulace nákladů pro více výrobků
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy firemních financí
Energetický management
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Transkript prezentace:

Seminář 5. Racionální chování výrobce Základy ekonomie Seminář 5. Racionální chování výrobce

Mezní veličina vyjadřuje změnu příslušné …………… veličiny při jednotkové změně příslušné …………… . 2

Mezní veličina vyjadřuje změnu příslušné celkové veličiny při jednotkové změně příslušné proměnné. 3

Průměrná (jednotková) veličina je ………… celkové veličiny a příslušné nezávislé proměnné. 4

Průměrná (jednotková) veličina je poměr celkové veličiny a příslušné nezávislé proměnné. 5

? Jaké náklady jsou v pizzerii fixní, jaké jsou variabilní: nájemné, plat kuchařů, náklady na reklamu, plat účetního (zaměstnance), topení, mouka, pojištění proti povodni, elektrická energie – kávovar, elektrická energie – stropní osvětlení, plat číšníků

? Dejte příklady fixních a variabilních nákladů: kosmetického salonu, divadla, školy, baru.

Jestliže 25 jednotek zboží je produkováno při FC 50 Kč a TC jsou 550 Kč, pak AC se rovnají: 15 20 25 30 22 8

Doplňte údaj X Q FC VC TC MC AFC AVC ATC 1 2 60 20 3 4 X

Doplňte údaj X Q FC VC TC MC AFC AVC ATC 1 2 20 40 60 3 4 5

záporného, z ekonomického hlediska realizuje ztrátu (-5 000 Kč) Máme soukromého obuvníka, jehož účetní zisk dosáhl výše 40 000 Kč za rok. Kdyby byl zaměstnán u státní firmy, pak by vydělal 30 000 Kč ročně a ještě by za 15 000 Kč ročně mohl pronajmout svoji dílnu. Jakého dosáhl obuvník čistého ekonomického zisku? 40 000 Kč 5 000 Kč 45 000 Kč záporného, z ekonomického hlediska realizuje ztrátu (-5 000 Kč) nemáme dostatek údajů pro výpočet ekonomického zisku 11

Úspory z rozsahu se mohou vyskytovat současně s expanzí a růstem podniku. Pokuste se vysvětlit, proč k tomuto jevu dochází. Uveďte konkrétní příklady technických, manažerských, marketingových a finančních úspor z rozsahu. Ovšem rostoucí firma se může také setkávat s odlišnými problémy. Uvažujte i o možných neekonomičnostech velkovýroby.

Děkuji za pozornost!