VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Anotace Život ve škole, umění se učit 1. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí znalosti o tom, jak funguje škola, jaké.
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
Umění učit se Petr Machala. …Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale.
Efektivní učení.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Učebnice, podle kterých se budeme učit
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo Připravil Jan Weiser podle příručky Národního ústavu odborného vzdělávání v Praze Jak se učit na střední škole.
Rodičovství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Rodičovství.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Režim dne. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Režim.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
VY_32_INOVACE_47_Přestupky, trestné činy Využití ICT Identifikátor školy:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_12_ Vlastnictví, druhy majetku Číslo projektu:
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Dobrý kurz první pomoci
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
VY_32 _INOVACE_15_11_osobní hygiena 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_56_Národní hospodářství
Domov Domov je tam, kde….
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
4. Pedagogika sportu v systému věd
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Křížovka – opakování, manželství
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_49_V pracovním poměru I
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Paměť a soustředění.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pozornost, soustředění, paměť
VY_32_INOVACE_60_Svět kolem nás
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit Identifikátor školy: 600 150 569 Využití ICT VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit

Život ve škole Umění učit se

UČENÍ Měli bychom: - zjistit, jaký způsob učení nám vyhovuje - důležité je procvičování - naučit se soustředit na práci - umět odpočívat

Plánování V průběhu roku si zapisuj důležité informace: - datum písemných prací - domácí úkoly - školní akce - mimoškolní akce - návštěvu lékaře - sportovní utkání…

Organizace práce Učit se častěji Činnosti co nejvíce střídat Předem si připravit materiály Neučit se jeden předmět příliš dlouho Poslední den před zkoušením jen opakovat Nezapomínat na odpočinek

Soustředění Většina z nás potřebuje mít na učení klid. Nemusíme mít však absolutní ticho. Někdo rád při učení poslouchá hudbu. Rušivé vlivy doma – televize… Rušivé vlivy ve škole – spolužák… Poruchy motivace – důležitý zápas… Přechodné zátěžové situace – nevolnost…

Pracovní metody Každý člověk přijímá informace z okolí jiným způsobem: Typ zrakový (vizuální) – zapamatuje si, co vidí Typ sluchový (auditivní) – co slyší Typ pohybový (motorický) – co je spojeno s činností Většina lidí patří ke smíšenému učebnímu typu

Duševní příprava a odpočinek Každý z nás má někdy strach. Strach nás může povzbudit k větší aktivitě. Je-li ho však příliš, může působit problémy. Jak se zbavit nejlépe strachu? Odpočinek je při učení velmi důležitý. Učení střídej s kratšími přestávkami. Jak nejraději odpočíváš?

Pramen Janošková Dagmar a kol.,Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova , učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství FRAUS 2003, s. 35 – 38 www.ofice.microsoft.com