VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Rostliny a živočichové
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Rostlinné orgány - květ
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Přírodovědné praktikum
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_BIO_591.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostliny na jaře 4. ročník
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
BOTANIKA Procvičování pojmů
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
VY_52_INOVACE_03_ Ekosystém park - živočichové
Generativní rostlinné orgány
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky 4. ročníku. Řeší problematiku stavby těla semenných rostlin a funkce jednotlivých částí – kořen, stonek, list, květ.

Stavba těla semenných rostlin květ stonek list kořen

Stavba těla semenných rostlin KOŘEN je podzemní část rostliny. Při klíčení rostliny se objevuje jako první. Funkce kořene: upevňuje rostlinu v půdě přijímá z půdy vodu s živinami

STONEK - nadzemní část rostliny. Vyrůstají z něho listy, květ a plod. Stavba těla semenných rostlin STONEK - nadzemní část rostliny. Vyrůstají z něho listy, květ a plod. Funkce stonku: vede vodu s živinami z kořene do listů a dalších částí rostliny umožňuje růst rostliny

Stavba těla semenných rostlin LIST - nadzemní část rostliny, vyrůstá ze stonku. Listy obsahují zeleň listovou. Probíhá zde fotosyntéza. čepel řapík žilnatina

Stavba těla semenných rostlin KVĚT - část rostliny, vyskytuje se jen u kvetoucích rostlin. Vyrůstá na stonku a má různé barvy. Květy slouží k rozmnožování kvetoucích rostlin. Pohlavní orgány se nacházejí ve vnitřní části květu. pestík (samičí část květu) kalich tyčinky (samčí část květu) korunní lístek

Stavba těla kvetoucí rostliny květ pestík samičí pohlavní orgány tyčinky vajíčka jsou ukryta v semeníku blizna pylová zrna Při opylení jsou přenesena pylová zrna z tyčinek na pestík. Květy opyluje hmyz nebo vítr. Po oplození se z vajíčka vyvíjí semeno a ze semeníku vzniká plod.

Autor: Ing. Hana Adamcová Základní škola a mateřská škola Liběšice, okres Louny, příspěvková organizace Zpracováno v programu Microsoft Office 2010. Použité obrázky pocházejí z vlastních zdrojů. Použitá literatura: ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : Přírodověda pro 4.ročník. Brno : Nová škola, s. r. o., 2010. 80 s. ISBN 978-80-7289-211-2.