Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Advertisements

Matematika Násobení 10, 100, 1000.
12..
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel
Převody jednotek délky
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_09 Informatika - MS Excel – Vzorce cvičení Autor:
Dělení desetinným číslem Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Page Exponenciální tvar čísla Mgr. Petra Toboříková.
Výukový materiál pro 6.ročník
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Bc. Naďa Prejzová VY_32_Inovace_ Dělení 9
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
DESETINNÁ ČÍSLA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
VY_32_INOVACE_17M_Dělení desetinných čísel deseti a stem
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Přirozená čísla do tisíce
Poměr v základním tvaru.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Číslo π (pí) Archimedes (cca 250 př. Kr.)
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Násobení desetinných čísel
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Násobení racionálních čísel
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Násobení a dělení desetinným číslem
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Mgr. Radka POspíchalová
Posuň čárku 2.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Druhá mocnina a odmocnina
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Exponenciální tvar čísla
Aritmetické operace s binárními čísly
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Poměr v základním tvaru.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Druhá mocnina a odmocnina
Užití Pythagorovy věty
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000 Mgr. Radka Pospíchalová

Násobení deseti 12,5∙10=125 1,25∙10=12,5 0,125∙10=1,25

Násobení stem 12,50∙100=1 250 1,25∙100=125 0,125∙100=12,5

Násobení tisícem 12,500∙1000=12 500 1,250∙1000=1 250 0,125∙1000=125

Násobení desetinného čísla 10, 100, 1000 Násobíme-li desetinné číslo 10, 100, 1000 posuneme desetinnou čárku o jedno (dvě, tři) desetinná místa doprava.

Dělení deseti 12,5 : 10=1,25 1,25 : 10=0,125 0,125 : 10=0,012 5

Dělení stem 12,5 :100=0,125 01,25 :100=0,012 5 00,125 :100=0,001 25

Dělení tisícem 1250 :1000=1,25 125 :1000=0,125 001,25 :1000=0,001 25

Dělení desetinného čísla 10, 100, 1000 Dělíme-li desetinné číslo 10, 100, 1000 posuneme desetinnou čárku o jedno (dvě, tři) desetinná místa doleva.