NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n.M., Kollárova 1045 AUTOR: Iveta Salfická NÁZEV: VY_32_INOVACE_13/09_PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PO M TEMA: Pravopisná cvičení po M ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0822
ANOTACE Materiál je určen pro žáky ZŠ praktické – 5. ročník, slouží k procvičování pravopisu vyjmenovaných a příbuzných slov po M. Materiál je určen k použití při práci na interaktivní tabuli. Datum vytvoření : říjen 2011 Datum ověření : 2.12. 2011 Žáci dělí vyjmenovaná slova po M do dvou sloupců – na slovesa a podstatná jména, skládají z kostek co nejvíce vyjmenovaných slov po M, doplňují a zdůvodňují pravopis v neúplných slovech. Žáci pracovali se zaujetím, aktivně a bez problémů.
Pravopisná cvičení po M Rozděl vyjmenovaná slova po M do dvou sloupců : slovesa podstatná jména
Pravopisná cvičení po M 2. Sestav z kostek co nejvíce vyjmenovaných slov : T L M H Y/Ý Z S Š I/Í
Pravopisná cvičení po M 3. Doplňte i - í nebo y - ý : M_ jsme muzikanti, nelži m_ do očí, m_t nádobí, m_t se dobře, m_lý dědečku, hoši se m_li, čas m_jí, m_ji si obličej, skvělá m_šlenka, čisté um_vadlo, těžký prům_sl, um_t m_sku v m_čce, mnoho hm_zu, dva hlem_ždi, zlom_slný sm_ch, zm_zíme z m_stnosti, nikomu neodm_kej, m_lá vzpom_nka, prom_šlené nám_tky, sm_kat sm_čcem, nam_řila na M_lenu m_čem.
Pravopisná cvičení po M - řešení Rozděl vyjmenovaná slova po M do dvou sloupců : slovesa podstatná jména mýt hmyz myslit myš mýlit se hlemýžď mýtit chmýří zamykat Litomyšl smýkat dmýchat nachomýtnout se
Pravopisná cvičení po M - řešení 2. Sestav z kostek co nejvíce vyjmenovaných slov : T L M H Y/Ý Z S Š I/Í hmyz myš mlýn my myslit mýt
Pravopisná cvičení po M - řešení 3. Doplňte i - í nebo y - ý : My jsme muzikanti, nelži mi do očí, mýt nádobí, mít se dobře, milý dědečku, hoši se myli, čas míjí, myji si obličej, skvělá myšlenka, čisté umyvadlo, těžký průmysl, umýt misku v myčce, mnoho hmyzu, dva hlemýždi, zlomyslný smích, zmizíme z místnosti, nikomu neodmykej, milá vzpomínka, promyšlené námitky, smýkat smyčcem, namířila na Milenu míčem.
Citace archiv autora