VY_32_INOVACE_Racek_ Zmeny_priklady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Advertisements

KOMBINOVANÉ SYSTÉMY ELEKTRICKÉHO VYKUROVANIA Matematický model Boldiš, Tomáš, Ing., SvF STU, KTZB, Radlinského 11, Bratislava
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_758.
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _609 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Základní pojmy v automatizační technice
Elektronické zesilovače
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Důlní větrání VY_32_INOVACE_Racek_ Mikroklima Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
Hlubinné dobývání a bezpečnost práce
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
Důlní elektrické přístroje
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Elektrické měřící přístroje
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Domovní elektrická instalace
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Číselné soustavy a kódy
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
VY_32_INOVACE_Racek_ Kyslik
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Hlubinné dobývání a bezpečnost práce
VY_32_INOVACE_Racek_ Zmeny
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VLHKOST A TEPLOTA VZDUCHU
VY_32_INOVACE_ Co je snímač
Důlní elektrické přístroje
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Důlní elektrické přístroje
VY_32_INOVACE_Racek_ Aerodynamika
VY_32_INOVACE_Racek_ Systemy
Hlubinné dobývání a bezpečnost práce
Elektrické měřící přístroje
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Logické funkce a obvody
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní elektrické přístroje
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Elektrické točivé stroje
VY_32_INOVACE_Racek_ Priklady3
Autor: Pszczółka Tomáš
VĚTRÁNÍ PLYNUJÍCÍCH KARVINSKÝCH HLUBINNÝCH DOLŮ
Číselné soustavy a kódy
Důlní elektrické přístroje
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní elektrické přístroje
Důlní elektrické přístroje
Číselné soustavy a kódy
Průměr intervalové řady
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní požáry a chemismus výbušniny
VY_32_INOVACE_Racek_ Separatni
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Racek_01-1-14-Zmeny_priklady Důlní větrání VY_32_INOVACE_Racek_01-1-14-Zmeny_priklady Autor: Mgr. Ing. Ladislav Ráček Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace V tomto materiálu je uvedeno 5 vyřešených příkladů, které se týkají problematiky oteplování důlních větrů . Jsou to ukázkové příklady, často zjednodušené, ve skutečnosti působí více faktorů, které nelze přesně početně stanovit.

Zadání – Příklad 1 Jaká teplota hornin bude v hloubce H = 950 m pod povrchem, je-li geotermický stupeň Gst = 32 m/°C a průměrná roční teplota na povrchu je tO = 7,5°C?

Řešení dosadíme a získáme: Závěr: Při daném geotermickém stupni bude teplota hornin 37,2°C.

Zadání – Příklad 2 V hloubce 880 m pod povrchem byla naměřena teplota hornin 28,4°C. Jak velký je geotermický stupeň, je-li průměrná roční teplota na povrchu 7,2°C?

Řešení Závěr: Pro uvedenou hloubku s teplotou hornin je geotermický stupeň 41,5 m/°C

Zadání – Příklad 3 V rubání pracuje 30 horníků. Jaké oteplení způsobí teplo lidských těl, je-li množství větrů v rubání 180 m3/min?

Řešení Víme-li, že produkce lidského těla činí přibližně 1050 kJ/hod a specifické teplo vzduchu činí 1,26 kJ/m3. Použijeme vzorec: Závěr: Pro dané parametry se větry oteplí 30 pracovníky o 2,3°C

Zadání – Příklad 4 Jaké přibližné oteplení vtažných větrů nastává kompresí větrů ve vtažné jámě je-li 800 m hluboká?

Řešení Pro přibližný výpočet použijeme vztahu Závěr: Kompresí se větry oteplují již ve vtažné jámě o 8°C. Ve skutečnosti bude oteplení nižší, protože současně působí ochlazení vlivem pohlcování vlhkosti ve vtažné jámě.

Zadání – Příklad 5 Do dolu je vtahováno 3600 m3/min čerstvých větrů s teplotou 12 °C. Jak velký bude přírůstek větrů vlivem oteplení, odcházejí-li větry z dolu o teplotě 21°C.

Řešení Závěr: Přírůstek bude činit 3720 – 3600 = 120 m3/min

POUŽITÁ LITERATURA PROKOP, Pavel. Větrání hlubinných dolů. Ostrava: ES VŠB, 1985. SUCHAN, Libor. Větrání hlubokých dolů. 1. vydání. Praha: SNTL, 1984. SUCHAN, Libor. Důlní větrání v praktických příkladech. Praha: SNTL, 1975