Veřejné zakázky Robert Páleník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
VŠFS správa veřejného majetku Ing. Rudolf F. Heidu Zákon č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Shrnutí.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Robert Páleník
Zadávání veřejných zakázek. Právní úprava zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, transponuje evropské směrnice v současnosti je v mezirezortním.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Robert Páleník
Studijní blok č. 4 Jana Soukopová
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU
Veřejné zakázky Robert Páleník Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Podpora odborných praxí.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Hodnocení ve veřejných zakázkách
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky Robert Páleník Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů Veřejné zakázky Robert Páleník Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0280

Obsah Proč zadávat? Souvislosti s EU, základní principy a legislativa Ekonomické dopady Zadavatel Definice veřejné zakázky Zadávací podmínky Kvalifikace Druhy zadávacích řízení + průběh Přezkum zadávání veřejných zakázek

I. Otázka k diskuzi ??? Co je to vlastně veřejná zakázka? Jaké jsou důvody (ekonomické…) existence regulace v oblasti zadávání veřejných zakázek? Jaký je cíl regulace?

Principy zadávání Smlouva o fungování EU: článek 2 – vytvoření společného trhu! článek 12 – princip nediskriminace článek 28 – volný pohyb zboží článek 43 – svoboda usazování článek 49 – volný pohyb služeb

Principy (2) Ideje Smlouvy o založení ES (SFEU) promítnuty do sekundární legislativy (směrnic) => základní zásady zadávaní VZ (§ 6 zákona): Princip zákazu diskriminace, Princip stejného zacházení, Princip transparentnosti. (vzájemné uznávání, proporcionalita)

2004/18/ES (klasická) 2004/17/ES (sektorová) Legislativa 2004/18/ES (klasická) 2004/17/ES (sektorová) Směrnice rady (92/13/EHS a 89/665/EHS – přezkumné směrnice – minimální požadavky na systémy přezkumu zadávání VZ v členských státech) transponováno zákonem č. 137/2006 Sb., o VZ, a zákonem č. 139/2006 Sb., koncesní zákon

Ekonomické dopady Podíl VZ na HDP v zemích EU cca 16 - 20% 16 % VZ nadlimitních, tj. 2,6 % HDP EU 15 Vnitřní trh – vliv na růstový potenciál firem, zvyšování konkurenceschopnosti evropských producentů na celosvětovém trhu (globalizace) Efektivnost výdajů na VZ a deficity veřejných rozpočtů

Zadavatel Veřejný Dotovaný Sektorový + sdružení zadavatelů centrální zadavatel (zadává za několik veřejných zadavatelů)

Definice VZ (1) (§ 7): Veřejnou zakázkou je zakázka realizovaná na základě smlouvy mezi zadavatelem a jedním či více dodavateli, jejímž předmětem je úplatné poskytnutí dodávek či služeb nebo úplatné provedení stavebních prací. Veřejná zakázka, kterou je zadavatel povinen zadat podle tohoto zákona,musí být realizována na základě písemné smlouvy. Obecně přijímaná definice neexistuje! Co znamená slovo zakázka…(?) Proces začínající uveřejněním a končící uzavřením smlouvy. Znakem je vztah zadavatele a vybraného uchazeče (úplatnost). Zadávací právo tedy upravuje jen mechanismus výběru dodavatele, nikoliv předchozí fáze (rozhodování o uskutečnění projektu a jeho parametrech – vyjádření potřeb) ani následné fáze (plnění ze smlouvy) => vztah k principům 3 E (rozpočtová pravidla, finanční kontrola)

Veřejná zakázka (2) VZ je od 1.- Kč Dělení podle předpokládané hodnoty: nadlimitní / podlimitní / VZ malého rozsahu Dělení podle předmětu: dodávky / služby / stavební práce

Kritéria hodnocení (cena x ekon. výhodnost) Zadávací podmínky Zadávací dokumentace Podrobné vymezení předmětu. Pomocí technických podmínek (normy, technické popisy, požadavky na výkon a funkci) Obchodní podmínky Minimální požadavky na obsah návrhu smlouvy. Obvykle předepsaný návrh smlouvy. Kritéria hodnocení (cena x ekon. výhodnost) Kritéria kvalifikace uchazečů (kv. doku.) Zápatí prezentace

Kvalifikace dodavatelů Základní kvalifikační předpoklady Profesní kvalifikační předpoklady Prohlášení o ekonomické způsobilosti Technické kvalifikační předpoklady Běžně jako součást nabídky (užší ř. žádost) Kritéria na osobu dodavatele – způsobilý k plnění veřejné zakázky Zápatí prezentace

Druhy zadávacích řízení Otevřené řízení (základní druh) Užší řízení (základní druh) Jednací řízení s uveřejněním (veřejný zadavatel jen za splnění podm. + sektorový zákl. druh) Jednací řízení bez uveřejnění (jen za splnění určitých podmínek) Soutěžní dialog (jen zvláště složité VZ) Zjednodušené podlimitní řízení (podlimitní VZ, u staveb jen do 10 mil. Kč)

Otevřené a užší řízení Otevřené řízení: oznámení ve Věstníku (TED); mohou podat nabídku všichni dodavatelé Užší řízení: oznámení ve Věstníku (TED); Fáze- zájemci podávají žádost o účast (prokazují kvalifikaci) Fáze – zadavatel vyzve k podání nabídky zájemce kteří splnili kvalifikaci (zužování počtu zájemců omezeno + zákaz losování ) Současně se zahájením na profil odůvodnění zakázky! odůvodnění účelnosti zakázky odůvodnění technických podmínek odůvodnění obchodních podmínek odůvodnění kvalifikačních kritérií odůvodnění hodnotících kritérií

Zjednodušení podlimitní řízení výzva nejméně 5 zájemců (neopakovat) současně uveřejnit elektronicky na „profilu zadavatele“ musí přijmout i jiné nabídky, než od oslovených!

Stupně systému přezkumu správní řízení před UOHS – I. st. řízení o rozkladu (předseda UOHS ) – II. st. (15 dnů) řízení o námitkách - zadavatel správní řízení správní žaloba ke Krajskému soudu v Brně (2 měsíce) správní soudnictví ústavní stížnost (60 dnů) kasační stížnost k NSS (2 týdny) Evropský soudní dvůr řízení o porušení smlouvy - EK

Zdroje www.uohs.cz web UOHS www.portal-vz.cz (info MMR ČR) http://info.vestnikverejnychzakazek.cz (Věstník VZ - uveřejňovací místo ČR) http://ted.europa.eu (uveř. místo EU) http://simap.europa.eu (info portál EU)

DÍKY ZA POZORNOST !!! Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0280 Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů