Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Znázornění síly VY_52_INOVACE_13 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_265_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_277_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
5.1 Měření na centimetry a milimetry
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Lucie Rendlová 9.B 2.ZŠ Plzeň 2015
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Rovinné útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
TÉMA: Obdélník a čtverec
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_II.JZ_ČTENÍHŠ_HLÁSKY.
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_V.M2TŠ_PŘENÁŠENÍ ÚSEČEK Téma: M- 6. ročník – geometrie – přenášení úseček Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 5. a 6. ročník speciální základní školy První část prezentace je určena k opakování učiva o přímce, polopřímce a úsečce (list č. 3 - 4) Druhá část se zabývá přenášením úseček různými způsoby (list č. 5 – 8) Závěrečná část představuje samostatnou práci na pracovním listě č.9 (možno vytisknout), list č. 10 je jeho řešením Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se přenášet úsečky různými způsoby Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Velikost úsečky, shodné úsečky Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, průsvitný papír, kružítko, sešit nebo blok, tužka, pastelky

PŘENÁŠENÍ ÚSEČEK Nejprve opakování: Co je přímka a úsečka? Přímka a Přímka je přímá čára. Rýsujeme-li přímku, rýsujeme vždy jen její část. Celou přímku nemůžeme narýsovat, protože není omezená. Její velikost nemůžeme změřit. Úsečka AB a A B Úsečka je část přímky vymezená jejími krajními body. Můžeme ji pojmenovat podle krajních bodů AB, nebo písmeny malé abecedy. Úsečku můžeme změřit.

Co jsou polopřímky? Polopřímka AB A B Polopřímka AC C A Bod A rozděluje přímku p na dvě části. Každá z těchto částí se nazývá polopřímka. Bod A se nazývá počátek polopřímky.

K tomu, abychom mohli jednotlivé úsečky porovnat, musíme se nejprve naučit úsečky přenášet. Máme odhadnout, zda prkno stačí na vyrobení police. Použijeme proužek papíru, na který vyznačíme rozměr police a ten pak přeneseme na prkno. Vidíme, že prkno nám na výrobu police bude stačit.

Totéž můžeme ověřit pomocí provázku Také tímto způsobem můžeme ověřit, že prkno na výrobu police bude stačit.

Úsečky můžeme přenášet pomocí papíru, ale i provázku, to je ovšem nepřesné! Proto je přenášíme pomocí kružítka. Úsečku KL přeneseme pomocí kružítka (tak, jak ukazuje obrázek) na polopřímku OP. Jehlu zapíchneme do počátku O a přetneme polopřímku v bodě B. Čteme: Úsečka KL je shodná s úsečkou OB. Zapíšeme: KL OB. ~ = K L O B P

Úsečky můžeme přenášet ještě také pomocí měřítka. Na přímce p sestrojíme úsečku PM , která má stejnou velikost jako úsečka AB. A B IABI = 6 cm P M IPMI = 6 cm p Postup: 1. Změříme úsečku AB. 3. Sestrojíme bod M tak, aby IPMI = IABI 2. Na přímce p zvolíme bod P.

Pracovní list Je dána úsečka KL. Na přímce s sestroj pomocí kružítka úsečku MN, která má stejnou délku jako úsečka KL. IKLI = 7 cm.

Pracovní list: ŘEŠENÍ ~ = M N s K L ZAPÍŠEME: KL MN Délky shodných úseček se rovnají: IKLI = IMNI M N s K L

ZDROJE JUSTOVÁ, RNDR., Jaroslava. MATEMATIKA pro 5. ročník 2. díl. Nad Pahorkem 403/24, 141 00 Praha 4: ALTER, s.r.o., Všeň, 2010, 62 s. ISBN 978-80-7245-213-2. Dostupné z: www.alter.cz BLAŽKOVÁ, RNDR.,CSC., Růžena, Milena VAŇUROVÁ, RNDR., CSC., Květoslava MATOUŠKOVÁ, RNDR., CSC. a Hana STAUDKOVÁ. MATEMATIKA pro 3. ročník základních škol 3. díl. Přípotoční 31, 101 00 Praha 10: ALTER, s.r.o., Všeň, 1995, 60 s. ISBN 80-85775-77-8. 00333444.wmf: nůžky. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com 00015071.wmf: měřítko. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Modré kružítko: Vlastní animace Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 15.07.2012. [cit. 2012-07-15].