Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA Poměr, úměra.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Poměr v základním tvaru.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Mgr. Veronika Vaňousová
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_01 DUM: 01 Datum ověření ve výuce: 22.2.2012 Ročník: 7. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Poměr Vzdělávací obor: Matematika Téma: Slovní úlohy – poměr

ANOTACE poměr, rozdělení, část, slovní úlohy Škola: Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: Procvičení schopnost využití znalosti pojmu poměr a jejich aplikace ve slovních úlohách Konkrétně: Poměr dvou a více veličin, rozdělení na části v daném poměru, uplatnění znalosti významu pojmu poměr ve slovních úlohách Způsob využití: Vyučující předvede základní postupy řešení na typických úlohách. Poté žáci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aplikovat znalost pojmu poměr při řešení slovních úloh Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: poměr, rozdělení, část, slovní úlohy Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení Poměr Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

Základní pojmy Poměr udává vztah dvou i více veličin ve tvaru A:b Poměr můžeme krátit i rozšiřovat podobně jako zlomek Potkáváme se s ním i v běžném životě např: sportovní výsledky potraviny a vaření stavební hmoty (příprava) geometie – podobnost zeměpis – měřítko mapy atd.

Vzorový příklad č.1 Řešení Rozděl dřevěnou lať dlouhou 240 cm na tři části v poměru 3:4:5 Řešení 1. Počet dílků: 3+4+5= 12 2. Délka dílku: 240 : 12 = 20 cm 3. Odpověď: 1.část…3 dílky…3.20 = 60 cm 2.část…4 dílky…4.20 = 80 cm 3.část…5 dílků…5.20 = 100 cm 4.Zkouška: 60+80+100 = 240 cm

Vzorový příklad č.2 Řešení Benzín do motorové pily se míchá s olejem v poměru 50 : 4. Kolik oleje je potřeba přimíchat k 4 litrům benzínu? Řešení 1. Zápis: 4 litry = 4000 ml….50 dílů x ml . . . . . . . . . . . . . 4 díl 2. Výpočet: x = 4000.4:50 = 320 3. Odpověď: Ke 4 litrům benzínu je potřeba přimíchat 320 ml oleje.

Příklady k řešení V sadu jsou jabloně, hrušně a slivoně v poměru 13:16:31. Kolik je všech stromů, jestliže je 42 jabloní. Do betonu se dává písek a cement v poměru 4:1. Kolik písku a kolik cementu je potřeba k přípravě 400 kg betonu? Tři dělníci si mají rozdělit mzdu 18.000 Kč podle odpracovaných hodin v poměru 3:5:7. Strany obdélníku jsou v poměru 3:2. Vypočítej jeho obsah, je-li jeho obvod 20 cm. Barva se pro první nátěr míchá s vodou v poměru 3:1. Kolik vody musíme přimíchat k 750 gramům barvy?

Příklady k řešení V sadu jsou jabloně, hrušně a slivoně v poměru 13:16:31. Kolik je všech stromů, jestliže je 42 jabloní. (1 díl…42:13=4 stromy dílů 13+16+31=60dílů 60.4 stromy = 240 stromů) Do betonu se dává písek a cement v poměru 4:1. Kolik písku a kolik cementu je potřeba k přípravě 400 kg betonu? (400:(4+1) = 80 kg . . . písek . . . 4.80 = 320 kg) 3. Tři dělníci si mají rozdělit mzdu 18.000 Kč podle odpracovaných hodin v poměru 3:5:7. (3+5+7=15 18.000:15 = 1200 3600 Kč + 6000 Kč + 8400 Kč) Strany obdélníku jsou v poměru 3:2. Vypočítej jeho obsah, je-li jeho obvod 20 cm. (S = 2.(a+b) a+b = 20 : 2…a = 3x…b = 2x…a + b = 3x + 2x = 5x = 10…x = 2 strana a = 3.2 = 6cm b = 2.2 = 4 cm) Barva se pro první nátěr míchá s vodou v poměru 3:1. Kolik vody musíme přimíchat k 750 gramům barvy? (3 díly…750 gramů…..1 díl = 750:3 = 250 gramů)