Rodinné systémy a domácí násilí Mgr. Eva Oujezská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
Advertisements

Zdroj obrázků: Rodina  je to skupina osob nebo více skupin, spjatých pokrevními svazky, manželstvím, adopcí, kdy dospělí členové.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
ROSA – Pomoc dětem zasaženým domácím násilím Mgr. Eva Šilarová.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Mgr. Břetislav Košťál, DiS. ambasador projektu "Na vlastní kůži" Deinstitucionalizace a reforma péče o duševní zdraví v ČR Konference Na vlastní kůži 19.4.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Adolescence doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Fakulta sportovních studií Masarykova univerzita.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo.
SPONDEA, o.p.s., Brno Prevence narušení procesu vývoje osobnosti dítěte jako svědka DN.
Pěstounská péče na přechodnou dobu - výchovné a emocionální problémy Praha, 20. června 2016 doc. PhDr. Albín Škoviera.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Traumatizované děti Výslech dětských obětí z pohledu psychologa PhDr. Alexandra Machková (Fraňková) KŘP Policie ČR hl.města Prahy 2/12/2015.
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Hyperkinetické poruchy chování. Add, adhd.
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?
Workshop – práce s násilnou osobou Zkušenosti a praxe PMS ČR
Mgr. Petra Kiššová sociální pracovnice NZDM METRO
Institucionální cesta podpory
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
POTŘEBY DUM _13.
Postnatální období–předškolní věk
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Teorie a metodika výchovy
KAZUISTIKA „VŠECHNO BUDE V POŘÁDKU BERUŠKO“ PhDr. Hana Prokešová
Rodinná, párová a individuální terapie a poradenství
Alzheimerova choroba Markéta Suráková.
Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list
Vývojová psychologie Prenatální období.
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
PERSEFONA, o.s. Komplexní služby obětem domácího násilí
Děti odsouzených rodičů
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Psychologie pro učitele 4.přednáška
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Zákon o obětech trestné činnosti
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Koordinovaný přístup a ESIF 2014+
Organické duševní poruchy
Centra kolegiální podpory
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Seznámení s Elrond z.ú..
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Cílové skupiny sociálního podnikání
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Diagnostika, poradenství HTF 2013
Centrum J. J. Pestalozziho, o. p. s.
Transkript prezentace:

Rodinné systémy a domácí násilí Mgr. Eva Oujezská

STATISTIKA O DOMÁCÍM NÁSILÍ A RODINĚ 2.9.2006 Bílý kruh bezpečí a Philip Morris ČR a.s., výsledky 2., srovnávacího reprezentativního výzkumu o domácím násilí v ČR, srovnání s rokem 2001. 16% hladina výskytu domácího násilí v ČR (opakovaným výzkumem potvrzena) u populace starší 15 let. 80 % rodin, v nichž dochází k násilí mezi partnery, žijí děti 60% těchto rodin se násilí odehrává přímo před jejich zraky

Pokud vyrůstaly v rodině nějaké děti, docházelo k projevům partnerského násilí přímo před dětmi? **/ **/ podsoubor respondentů ochotných o svých zkušenostech vypovídat, N = 702 2.9.2006 Bílý kruh bezpečí a Philip Morris ČR a.s., výsledky 2., srovnávacího reprezentativního výzkumu o domácím násilí v ČR, srovnání s rokem 2001

Příčiny domácího násilí a rodinný systém Makrosystém – hierarchie hodnot Exosystém – sociální okolí jednotlivců Mikrosystém – samotná rodina Ontogenetická rovina – individuální charakteristiky

Vliv DN na děti: Děti jako svědci domácího násilí Děti jako sekundární oběti domácího násilí Děti jako oběti domácího násilí

Vliv DN na děti: Vývojové hledisko: opožďování ve vývoji věku nepřiměřená zralost

Vliv DN na děti: Neujasněné pocity hněvu Smutek, sklíčenost Strach Emocionální Neujasněné pocity hněvu Smutek, sklíčenost Strach Uzavřenost Pocity viny Pocity studu Přílišné sebeovládání Nedostatečné sebeovládání Nízké sebevědomí

Vliv DN na děti: Neschopnost se soustředit Kognitivní Neschopnost se soustředit Snížená motivovanost k výkonu Nižší výkonnost obecně Poruchy paměti Opoždění řeči

Vliv DN na děti: Snížená sociální kompetence Nedostatek empatie Nedostatečná sebeúcta Problémy v interakci Snížená adaptabilita Snížená schopnost samostatného rozhodování

Vliv DN na děti: Agresivní chování Nekontrolovatelné chování Behaviorální Agresivní chování Nekontrolovatelné chování Předvádění se Otupělost, letargie Extrémní nesmělost, apatie Zneužívání návykových látek Opakování naučeného násilného chování

Děti coby svědci nebo oběti DN vyšší riziko opakování modelu násilného chování v dospělosti cyklus násilného chování pokračuje v další generaci buď jako oběť nebo jako násilník

Dopad DN na děti emoční poruchy poruchy chování úzkosti, deprese agrese nízká sebeúcta nízká sebekontrola nebo naopak přehnané sebeovládání stažení se, apatie, extrémní nesmělost

Sekundární viktimizace Druhotné zraňování a vystavování oběti další nadbytečné psychické či emocionální zátěži Opětovné zraňování oběti Oběť se stává zároveň i obětí vyšetřování

Sekundární viktimizace Opakované výpovědi Nedůvěra v to, co oběť říká Obviňování za to, co se stalo Přenášení odpovědnosti Odebrání dítěte z rodiny

Syndrom PAS Parental Alienation Syndrome Syndrom zavrženého rodiče Syndrom zcizeného rodiče Autor pojmu - R. A. Gardner – 1986 Programující rodič

Diagnostická kriteria PAS dle Gardnera Kampaň za degradaci rodiče Slabé, neodůvodněné či absurdní zdůvodňování degradačních snah Nedostatek ambivalence Fenomén samostatného úsudku Reflexní podpora programujícího rodiče ve sporu Nepřítomnost pocitů viny za zavrženým rodičem Vypůjčené scénáře Rozšíření nenávisti a nepřátelství na celou původní rodinu zavrženého rodiče Tři typy intenzity – mírná, střední, těžká

Sociální služby pro děti oběti či svědky domácího násilí OSPOD Sociální kurátoři Dětské krizové centrum Ambulance dětských psychologů Neziskové organizace

PERSEFONA, o.s. Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění Vzdělávání laické i odborné veřejnosti Analytická a publikační činnost Tel.: 737 834 345 545 245 996 E-mail: domacinasili@persefona.cz