NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Jitka Hrdličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_21_Prvouka_Ovoce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_7_Mechorosty,
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Člověk a jeho svět, 2. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
Čím se živí probraní bezobratlí živočichové?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
generativní rostlinné orgány
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Samohlásky - procvičování
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 11. 3.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_3_Rostliny, ZŠ praktická, 6-7.r. -TÉMA: Stavba rostlinného těla ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace: stavba rostlinného těla Shrnutí učiva stavba rostlinného těla – plod, semeno, kořen, stonek. Kontrolní úkol, kdy žáci aplikují své znalosti při doplňování správných slov do vět. Úkol je vhodný k využití interaktivní tabule, kdy žáci spojují šipkami nebo dopisují do vět. Lze využít také ke kontrolnímu testování. Po splnění úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Úkol lze vypracovat jak samostatně, tak lze využít pro skupinovou práci. Při pilotáži bylo vhodně využito interaktivní tabule a ověřeno, že rozsah učiva je pro žáky vhodný. Kontrolní úkol jsou žáci schopni splnit samostatně.

Stavba rostlinného těla Části rostlinného těla květ list plod stonek kořen vyživovací část - kořen - stonek - list rozmnožovací část - květ - plod

Plody dužnaté pokožka dužina semeno malvice - semeno v jádřinci - jablko, hruška peckovice - semeno v pecce - třešně, švestka bobule - semeno v dužině - rybíz, rajče

Plody suché Jsou potravou člověka i živočichů. luštěniny obilniny mák ořešák kukuřice slunečnice

Semeno části semene dělohy zárodek - základ kořene - základ stonku - základ květu podmínky klíčení – voda - vzduch - teplo Význam - rostliny se semeny rozmnožují - semena jsou potravou pro člověka i živočichy

Kořen kořenová soustava rostliny kořen hlavní kořen postranní kořenové vlásky význam kořene přijímá výživu z půdy upevňuje rostlinu v půdě

Stonek nadzemní část rostliny na stonku jsou pupeny z pupenů raší listy a květy stonek vede vodu s živinami rostlinou

Doplň věty vhodnými slovy a věty napiš Části rostlinného těla jsou….. Jádřinec je částí ……. Pecka je částí …… Bobule je plodem……… Suchý plod dozrává ve ………. Rostliny se semeny………. Rostlina přijímá výživu z půdy pomocí……….. kořen, stonek, půda, voda třešně, jablka broskve, rybízu hrušky, rybízu banánu, slunečnici dýchají, rozmnožují stonku, kořene

Části rostlinného těla jsou kořen, stonek. Jádřinec je částí jablka. Pecka je částí broskve. Bobule je plodem rybízu. Suchý plod dozrává ve slunečnici. Rostliny se semeny rozmnožují. Rostlina přijímá výživu z půdy pomocí kořene. kořen, stonek, půda, voda třešně, jablka broskve, rybízu hrušky, rybízu banánu, slunečnici dýchají, rozmnožují stonku, kořene

Citace a zdroje: Sirotková Eva.,Žižková, Libuše. Přírodopis pro 7.ročník zvláštní školy. Ostrava-Hrabůvka:Moravapress s.r.o.,1995. Úvod do botaniky,s.52-58 Ilustrace: www.office.microsoft.com