Postnatální období –starší školní věk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Sexuální výchova.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09.
Žena a sport Mgr. Lukáš Cipryan.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Prader – Willi syndrom Olga Lokvencová.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Období postnatální (po narození)
Těhotenství, dětství a dospívání
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Žena a sport.
OBDOBÍ DOSPÍVÁNÍ.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Adolescence Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov31 Autor Mgr.
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Puberta - Patofyziologie
Vývoj hlasu Hlasové změny – hlasové poruchy (vady)
Biologické děje v dospívání
Vývoj orgánů Periodicita – střídání odb.pomalejšího a rychlejšího vývoje orgánů Alternace – vzájemné střídání při vývoji orgánů Akcelerace – fáze zrychlení.
doc.H.Provazníková Ústav zdraví dětí a mládeže
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Základní charakteristika
Sexuální dospívání. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
D OSPÍVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Kosterní a svalová soustava. vadné držení těla skoliózy kyfózy hyperlordóza křivice plochá noha artróza dna.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období mladšího školního věku klíčová slova : školní práce, bisexuální.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky prenatálního období klíčová slova : koncepce, morula, blastocysta.
Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky novorozeneckého období klíčová slova : oválné okénko, červené krvinky,
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky puberty klíčová slova : prepuberta, puberta, postpuberta autor: Kamila.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Zákony vývoje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Postnatální období–předškolní věk
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Oběhová soustava Bílé krvinky.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Mladší školní věk.
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Dospívání - puberta Období, ve kterém se tělo dítěte mění na dospělého člověka schopného se rozmnožovat.
Transkript prezentace:

Postnatální období –starší školní věk Ontogenetický vývoj Postnatální období –starší školní věk

Postnatální období – starší školní věk cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období staršího školního věku klíčová slova : období druhé vytáhlosti, druhého vzdoru autor: Kamila Černá zpracováno: 2012

Školní věk znaky zralosti pro školu od začátku sedmého roku do konce čtrnáctého věku období povinné školní docházky – povinnost učení

Starší školní věk fyziologicky se začátek tohoto období projevuje prvními známkami vývoje druhotných pohlavních znaků obvykle od dvanáctého roku vývoj v tomto období silně ovlivněn pubertou dívky dokončují prepubertu a vstupují do puberty u chlapců začíná prepuberta

Starší školní věk „ období druhé vytáhlosti “ urychlený růst nastupuje druhá vlna vadného držení těla a vzniku vad páteře skoliózy postihují převážně dívky kulatá záda postihují převážně chlapce

Starší školní věk vzniká vývojová nevyrovnanost mezi chlapci a dívkami po nástupu puberty u chlapců kolem dvanáctého roku se rozdíly začínají postupně vyrovnávat

Starší školní věk citový vývoj období výkyvů nálad, impulsivnosti, reakcí přecitlivělosti, obtíže s koncentrací, výkyvy ve školní práci, zhoršení prospěchu…. zejména u chlapců v 7. a 8. třídě – odraz náhlých hormonálních změn – období „druhého vzdoru“

Použité zdroje http://www.google.cz/search?hl=cs&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=8&gs_id=16&xhr=t&q=star%C5%A1%C3%AD+%C5%A1koln%C3%AD+v%C4%9Bk&rlz=1R2AURU_csCZ501&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&bpcl=40096503&biw=1280&bih=641&wrapid=tljp1356014064346020&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=rSPTUMr_CYjYsgaknYDYBw