KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co už známe? tání tuhnutí var a vypařování.
Advertisements

Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Kapalnění Sublimace Desublimace
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
SUBLIMACE DESUBLIMACE
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
FYZIKA Změny skupenství.
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Vypařování a kapalnění
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
? Kde se šíří teplo prouděním ? Kde se využívá proudění tepla ? Dovedeš vysvětlit princip ledničky ?
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola T. G
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Změny skupenství látky
VYPAŘOVÁNÍ. VYPAŘOVÁNÍ ? Umíš odpovědět Kde dochází k vypařování ? Na čem závisí rychlost vypařování ? Může být vypařování nebezpečné ?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vypařování , var a kapalnění
Tlak plynu v uzavřené nádobě
Změny skupenství.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Teplo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
VY_32_INOVACE_
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Spojené nádoby. Spojené nádoby ? Umíš odpovědět Co jsou to spojené nádoby Najdeš příklady spojených nádob Kde se dají využít.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Země a život, vývoj života
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Skupenství látek.
Vzdušná vlhkost, oblačnost a srážky
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
zpracovaný v rámci projektu
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Molekulová fyzika Vlhkost.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Člověk a příroda – fyzika
FÁZOVÝ DIAGRAM.
Změny skupenství látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Termika VY_32_INOVACE_05-49 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
je obsažena ve vzduchu, není vidět
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
8. HYDROSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Transkript prezentace:

KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE

? Umíš odpovědět Uveď příklady kapalnění. Jak lze přeměnit páru na kapalinu ? Co je sublimace a desublimace ?

Kapalnění (kondenzace) přeměna plynu na kapalinu páru můžeme zkapalnit stlačením nebo ochlazením při kapalnění musí nejprve vzniknout z přehřáté páry sytá pára a z ní kapalina

při kapalnění se teplo uvolňuje do okolí → oteplení před deštěm Příklady kapalnění : déšť rosa tekutý dusík „pára“ od pusy, při vaření mlha ? →

Sublimace přeměna pevné látky na plyn / „vypařování pevné látky“ / ubývání sněhu a ledu při mrazu usychání prádla při mrazu naftalínové tablety proti molům čištění chemických látek

Desublimace přeměna plynné látky na pevnou vznik jinovatky z vodní páry jódové krystalky z jódových par

Použitá literatura a zdroje obrázků : 1/ TESAŘ, Jiří a František JÁCHYM. Fyzika 5 pro základní školu: Energie. 1. vydání. Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-491-7. 2/ www.office.microsoft.com