MĚSTSKÉ STÁTY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
Advertisements

Filozofická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem Vítejte na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
EVROPSKÁ UNIE MAREK PARVONIČ. HISTORIE ZÁKLADY PODNĚTY Zabránit opakování tragédie dvou světových válek Zajištění evropského míru Revitalizace Evropy.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Něco málo o vzdělávání v Libereckém kraji jednání pracovní skupiny Rodina s dětmi 28. května 2015.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování starověkého Řecka Název sady: Staroorientální.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 3 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Archaické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
POŽADAVKY A PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ V ČR A PL
OECD: Výše daní: nejnižší daně jsou v Chile
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
2. Antické Řecko (temné období, velká řecká kolonizace, klasické období – Sparta, Athény jako typy starověké polis; řeckoperské války; peloponské války;
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Projekt: Šance pro každého žáka Reg. číslo: CZ /0. 0/0
ŘÍM III. PUNSKÉ VÁLKY.
Antické Řecko – doba železná
Duchovní, myšlenkové hnutí 18. století
Název školy: Základní škola T. G
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola Městec Králové
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_42_INOVACE_49_Úlohy o společné práci 1
Římské výboje v západním Středomoří
Raná řecká tyranida, Sparta
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_VLASTIVĚDA
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Společnost Označení materiálu:
Výchova k občanství Principy demokracie
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Římská republika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
EGEJSKÁ OBLAST.
MĚSTSKÉ STÁTY.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
STAROVĚKÉ ŘECKO.
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_VLASTIVĚDA
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík.
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

MĚSTSKÉ STÁTY

VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ hornatá krajina vznik malých státečků politické středisko oblasti polis obyvatelé státu občané měli práva a povinnosti

Práva a povinnosti základní právo volit a být volen vznik vrstvy úředníků a bohaté aristokracie občanství dědičné neplnoprávné obyvatelstvo cizinci otroci původní obyvatelstvo splynulo

Velká řecká kolonizace zakládání nových osad mimo Řecko kolonie nová města POLIS mateřská města METROPOLIS silné vazby mezi těmito dvěma městy

Kolonie hlavně : v jižní Itálii na Sicílii na pobřeží Černého moře jižní Francie a Španělsko

Velká řecká kolonie

opakování Jak vznikla polis? Jaké práva a povinnosti měli občané? Kdo nebyl plnoprávným občanem? Jak dopadli Dórové? Proč došlo k řecké kolonizaci? Vyjmenuj alespoň tři oblasti řeckých kolonií.