Člověk je součástí přírody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní skupiny živočichů
Advertisements

VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Prvouka Člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
Kožní soustava VY_32_INOVACE_06-08 Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví.
Člověk, jeho životní podmínky a vztahy k prostředí.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Svalová soustava VY_32_INOVACE_06-03 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Třídění přírodnin.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
SOUHVĚZDÍ Název : VY_32_inovace_07- PŘ – SOUHVĚZDÍ
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Podmínky života na Zemi
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obratlovci-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
Vylučovací soustava VY_32_INOVACE_06-07 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SPOLEČNÉ ZNAKY ČLOVĚKA S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY
Třídění živých organizmů
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Oběhová soustava VY_32_INOVACE_06-05 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Člověk je součástí přírody Ročník:  5. Vzdělávací oblast:  Člověk a jeho svět Vzdělávací obor:  Přírodověda Tematický okruh:  Člověk a jeho zdraví Téma:  Člověk je součástí přírody Jméno autora:  Mgr. Dana Málková Vytvořeno dne:  20. března 2011 Metodický popis, (anotace):  Podpora výkladové hodiny Společné znaky s ostatními živočichy. VY_32_INOVACE_06-01

Živočichy dělíme podle stavby těla na: Obratlovce: Ptáci Ryby Savci Plazi Obojživelníci Bezobratlé

OBRATLOVCI PTÁCI

RYBY

SAVCI

PLAZI

OBOJŽIVELNÍCI

BEZOBRATLÍ

Člověka řadíme mezi obratlovce - savce

Člověk se řadí mezi savce proto, že: Rodí živá mláďata Po narození saje mateřské mléko

Stejně jako ostatní živočichové člověk: Dýchá Přijímá potravu a vodu Vylučuje nepotřebné a škodlivé látky Rozmnožuje se Vyvíjí se Roste

Od ostatních živočichů se člověk liší tím, že: Má schopnost myslet Uvědoměle pracuje Dorozumívá se řečí Má odlišný způsob života (obléká se, sportuje, navštěvuje kina, divadla, čte, používá technické prostředky)

MATYÁŠEK, CSC., RNDr. Jiří; ŠTIKOVÁ, Mgr. Věra; TRNA, CSC., Doc. RNDr. Josef. Přírodověda 5 : učebnice pro 5. ročník základní školy Člověk a jeho svět. 1. Brno : Nová škola s.r.o., 2006. 88 s. Použité obrázky: www.office.microsoft.com [online]. c2011 [cit. 2011-03-20].