Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
MĚŘENÍ A ORÝSOVÁNÍ - úvod
Jednotky délky. Délková měřidla
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Měření a měřidla v technické praxi
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Převody jednotek délky
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Výroba špalíku na broušení
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Fyzika hrou-opakování I.
Petr dnes ve škole psal test z převodů jednotek délky.
Autor: Andrea Kolářová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Převody jednotek obsahu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Měření délky.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Převody jednotek obsahu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Vohralík Milan Název: VY_32_INOVACE_11B_03_Dřevo_Měření a orýsování Téma: 11B_PČ_6.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 31.10.2012 v 6.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují jak orýsovat materiál a využití základních měřidel. V závěru test na opakování.   

Měřením zjišťujeme rozměry určité věci: Výšku Délku Šířku Tloušťku Hloubku

MĚŘENÍ Základní jednotka – 1 metr (1 m) Technický výkresy (mm) – jednotka se neudává Převody jednotek 1 m má 10 dm 1 km má 1000 m 100 cm 1000 mm

NÁSTROJE K MĚŘENÍ Metr skládací Metr svinovací Slouží k měření délek Nejmenší jednotka 1 mm

měření průměrů a hloubky děr NÁSTROJE K MĚŘENÍ Posuvné měřítko měření průměrů a hloubky děr

Ukázka měření vzdálenosti mezi trámy

ORÝSOVÁNÍ Pro správnou výrobu jakékoliv součástky musíme přenést s největší přesností míry z technického výkresu na materiál K orýsování používáme: ostrou tužku měřidlo (pravítko, ocelové měřidlo, svinovací metr, skládací metr), úhelník rejsek kružidlo

NÁSTROJE K ORÝSOVÁNÍ Rejsek Úhelník orýsování rovnoběžek podél hran materiálu používáme k zjišťování a orýsování pravého úhlu

ORÝSOVÁNÍ Ukázka naměření 100 mm od základní čáry

OTÁZKY K OPAKOVÁNÍ 1. Jaká je základní jednotka délky: a) 1 mm c) 1 km b) 1 m d) 1 cm 2.  V jakých jednotkách jsou uvedeny rozměry na technických výkresech: a) 1 mm c) 1 dm b) 1 cm d) 1 m

3. Co se měří pomocí úhelníku: a) úhel 180° c) úhel 90° b) úhel 60° d) úhel 45° 4.  K čemu se používá "rejsek": a) k orýsování oblouků c) k měření pravého úhlu b) k orýsování rovnoběžek podél hran materiálu d) k měření průměrů

5. Na kterém obrázku je "rejsek": c) b) d)

ZPRÁVNÉ ODPOVĚDI 1. Jaká je základní jednotka délky: a) 1 mm c) 1 km b) 1 m d) 1 cm 2.  V jakých jednotkách jsou uvedeny rozměry na technických výkresech: a) 1 mm c) 1 dm b) 1 cm d) 1 m

3. Co se měří pomocí úhelníku: a) úhel 180° c) úhel 90° b) úhel 60° d) úhel 45° 4.  K čemu se používá "rejsek": a) k orýsování oblouků c) k měření pravého úhlu b) k orýsování rovnoběžek podél hran materiálu d) k měření průměrů

5. Na kterém obrázku je "rejsek": c) b) d)

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použité zdroje:   AUTOR NEZNÁMÍ. Testy z fyziky [online]. [cit. 31.1.2012]. Dostupný na WWW: http://testyfyz.wz.cz/fyzvelic/fyzvelic.htm AUTOR NEZNÁMÍ. Obi [online]. [cit. 31.1.2012]. Dostupný na WWW: http://www.obi.cz/cz/navody/uspora-energie/izolace-strechy/images/02_insulating_the_roof.png Jeden obrázek je použit z galerie Microsoft Office Ostatní obrázky jsou vlastní práce autora