ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANKTON.
Advertisements

Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
Protisté s chlupatými bičíky
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.18.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Sinice jsou Sinice jsou velice jednoduché prokaryotické organismy - s jistým zjednodušením je možno říci, že se jedná o gramnegativní bakterie s chlorofylem.
Živočichové Dělení.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
  Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Jednobuněčné organismy 2
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SINICE fotosyntetizující bakterie
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
CYANOBACTERIA. Cyanobacteria/Cyanophyta Prokaryotické rostliny Pravděpodobný vznik – před 3-3,8 mld lety Autotrofní ( nejčastěji fototrofní ) Jednobuněčné.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Č LOVĚK A JEHO PROSTŘEDÍ Životní podmínky člověka.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BUŇKA – základ všech živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Zdravá výživa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Sedimenty a přeměněné horniny
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vnitřní a vnější geologické děje
Transkript prezentace:

ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko Sinice ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR Ing. Michal Koťátko PŘEDMĚT Biologie NÁZEV DUM Sinice ROČNÍK 6. – 9. ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_5_05_Bi_II_Sinice DATUM TVORBY 26. 11. 2013 ANOTACE Sinice – hlavní znaky, charakteristika a zástupci

Čím je voda na obrázku zvláštní? Odpověď: přemnožené sinice vytvořily na jejím povrchu tzv. „vodní květ“. Koupání v takové vodě je zdraví nebezpečné.

Jsou jednobuněčné organismy Otázka: SINICE Jsou jednobuněčné organismy Otázka: Jak to, že na obrázku sinice (Anabena flos aquae) vidíme řetězec buněk? Odpověď: Jde o SOUBOR BUNĚK. Jednotlivé buňky mají společný slizový obal

Jsou zelené – obsahují chlorofyl SINICE Jsou zelené – obsahují chlorofyl Vedle toho obsahují i další barviva (žluá, červená a modrá) OTÁZKA: Odkud berou sinice výživu pro svůj růst? ODPOVĚĎ: Pomocí chlorofylu si vytvářejí organické látky Z vody přijímají důležité živiny a látky

Kombinací chlorofylu a dalších barviv vzniká specifické zbarvení sinic SINICE Kombinací chlorofylu a dalších barviv vzniká specifické zbarvení sinic OTÁZKA: Víš, jak se jmenuje moře, které dostalo díky sinicím své jméno?

(Eilatský záliv na pomezí Izraele, Egypta a Jordánska) SINICE Odpověď: Rudé moře (Eilatský záliv na pomezí Izraele, Egypta a Jordánska)

SINICE – některé druhy: Drkalka (Oscillatoria): žije ve stojatých vodách, nebo bahnité půdě. Vyznačuje se drkavým pohybem

Pohyb drkalky – viz. Video na Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=IWWqoAW2CK8

SINICE – některé druhy: Jednořadka (Nostoc): Vytváří řetízkovité kolonie

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:River_algae_Sichuan.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anabaenaflosaquae_EPA.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gulf_of_Eilat.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oscillatoria_sp.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nostoc_AZOLLAE.jpg