Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
X EXEL.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Vypracoval: Petr Němeček
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zoner Callisto.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vkládání kreslených útvarů
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Bitmapová (rastrová) grafika
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Základy retuše v Adobe Photoshop
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Tabulkový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Počítačová grafika Komprimace grafických dat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
CorelDRAW – vlastnosti objektů
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Vkládání grafických objektů
Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II.
WordArt, SmartArt, Tvary
Vektorové a rastrové grafické programy
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Zoner Callisto – křivky
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Převod objektů mezi formáty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Ostatní manipulace s objekty II.
Import fotografií v Adobe Lightroom
Grafický editor GIMP (6)
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Grafický editor GIMP (6)
Půjdem spolu do Betléma…
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Tvorba webových stránek na google – Sites (2.)
Transkript prezentace:

Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu Počítačová grafika Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Kreslení od ruky nástroj kreslení od ruky umožňuje pomocí myši vytvořit křivku od ruky takto vytvořená křivka se automaticky převádí na Bézierovu křivku a dále se s ní takto i pracuje umístíme kurzor myši na plochu a pomocí myši kreslíme

Přesnost hotová křivka se liší od nakreslené od ruky abychom vyhladili nerovnosti, použijeme nástroj Přesnost

Přesnost je hodnota, která vyjadřuje Přesnost je hodnota, která vyjadřuje maximální vzdálenost Bézierových křivek od stopy nakreslené křivky od ruky aby byl náš objekt co nejpřesnější, je dobré kreslit objekt od ruky co největší

nepřesnost kreslení od ruky bude mít ve velkém rozlišení menší dopad na kvalitu objektu pro nastavení přesnosti není žádné pravidlo, každý si musí sám vyzkoušet a ověřit nejvhodnější velikost

Nástroje alternativního panelu kreslíme křivku kreslíme úsečku úhel sklonu úsečky(směrnice) se bude posunovat po 15° umístěním prvního bodu jedné křivky na krajní bod druhé křivky se tyto spojí

určuje v dalším úseku nezávislou směrnici na předešlém úseku uzavře celou křivku, dále se bude projevovat jako uzavřený objekt – můžeme vkládat výplň ukončí kreslení křivky, stiskem levého tlačítka myši určí počáteční bod nové křivky

Tvarování křivek pomocí tvarovacího nástroje můžeme libovolně pracovat a vytvořit objekty s libovolnými tvary ikonu tvarovacího nástroje najdeme na základním panelu nástrojů

Modifikace uzlů a úseků pomocí tvarovacího nástroje můžeme tvarovat všechny druhy křivek – jednoduché i spojené, úsečky, Bézierovy křivky

Práce s jedním uzlem Zoner Callisto umožňuje tvarovacím nástrojem tvarovat jeden i více uzlů najednou

Práce s více uzly současně vytvoříme si tvar tvarovacím nástrojem označíme první uzel vybereme část objektu

označí se nám ve výběru uzly uchycením jednoho uzlu můžeme objekt tvarovat výsledek

Výběr úseků křivky pokud chceme vybrat některý úsek křivky, klikneme na ni levým tlačítkem myši (rovný symbol u šipky ukazuje práci s úsečkou, vlnovka – práci s křivkou) vybraný úsek se zvýrazní zelenou barvou

Alternativní panel nástrojů některé nástroje mají podobnou funkci, jako při tvoření křivek v jiném režimu práce mohou mít trochu jinou funkci

přidání jednoho uzlu do poloviny každého aktivního úseku (Ins) smaže vybrané uzly (Del) převede vybraný úsek křivky na úsečky převede vybrané části úsečky na Bézierovu křivku, přidělí jim směrnice

vytvoří symetrický přechod mezi vybranými úseky na vybraných uzlech vytvoří hladký přechod mezi vedlejšími úseky táhnutím směrnice posunujeme vybraným uzlem, přitom směrnice vedlejšího uzlu zůstane zachována

při umisťování koncového bodu úsečky nebo směrnice zajistí označený nástroj, aby úhel skákal po 15° napojí krajní uzel jedné křivky na krajní uzel jiné křivky stisknutá ikona a tlačítko Shift douzavře poslední úsek tato ikona rozdělí složenou křivku, z jednoho uzlu vytvoří dva oddělené

Praktická ukázka vybereme a vytvoříme kruh přepneme tvarovací nástroj klikneme na kladívko kružnice se rozpadne na spojené křivky

tažením horního uzlu a současným držením klávesy Shift do středu tvarujeme horní obloučky tažením dolního uzlu + Shift tvarujeme špičku

Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z http://www.callisto.cz. Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.