Teorie a metodika výchovy 2. lekce Hodnoty ve výchově

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Advertisements

Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti AUTOMOBILOVÁ MECHATRONIKA 3.cvičení SMAD Ing. Gunnar Künzel.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Teorie výchovy Bezpečné učení Pravidla pro práci ve skupině.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Setkání zástupců 1. ročníků
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
SPECIFIKA DĚTSKÉHO ČTENÁŘE
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Schůze Spolku pro obnovu venkova ČR Praha 1. dubna 2014
Název projektu: Moderní škola
Prevence kriminality Kriminalita a sociální práce s pachateli SPR508, Mgr. Petra Horová
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Specifika výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti a mládež
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Vánoční keramika a (glazování).
Organizace Oldcastle Area Development
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Látkové množství příklady
Úvod do pedagogiky Rodina, problémová rodina, rodina a škola
Název ETOPEDIE = z řeckého „ethos“ – mrav + paidea – výchova Je jednou z disciplín speciální pedagogiky. Vývoj oboru etopede.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
seminář k Teorii a metodice výchovy
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Andragogika Vzdělávání.
jak budovat kulturu školy společně
Pedagogika školního sportu
Společnost a její typologie
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
Životní cyklus.
zpracovaný v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Funkční styl řečnický.
= Globálně Rozvojové Vzdělávání
Spolupráce s rodiči a komunitou
Efektivní a přesná práce
Školení zaměstnanců Sem zadejte téma..
Vychovávaný jedinec.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Jean Jacques Rousseau (1712–1778)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Struktura pedagogiky.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Školní vzdělávací program CONSTANTIA – SAPIENTIA – PIETAS – VIRTUS VYTRVALOST – MOUDROST – SPRAVEDLNOST – UŠLECHTIOST.
Informační modelování staveb (BIM)
Komunitně plánujeme na Brandýsku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Teorie a metodika výchovy 2. lekce Hodnoty ve výchově

Hodnoty ve výchově Co je pro vás „hodnotou“?

Hodnotové modely Antika Středověk Osvícenství Moderna a postmoderna

Hodnoty ve výchově Hodnota – subjektivní míra důležitosti, kterou jedinec přisuzuje věcem, jevům, symbolům, lidem… Z pedagogického hlediska se zabýváme Vzděláním jako společenskou hodnotou Hodnotami jako součástí školní edukace Výkonové, etické, estetické Hodnotovými systémy mládeže Egoisticko-materialistický Liberální Profesně-rozvojový Sociální Reprodukční Hédonistický Globální

Hodnoty v RVP: Průřezová témata Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova

CVIČENÍ Analýza hodnot v průřezových tématech RVP

Otázky Definujte pojem hodnoty a uveďte příklad třídění hodnot. Uveďte alespoň 4 hodnotové orientace a diskutujte, jak se promítají do edukačního procesu. Co jsou průřezová témata RVP? Jaké hodnoty přináší průřezová témata RVP do školní edukace? Uveďte příklad alespoň 3 průřezových témat a souvisejících hodnot.