Normativní financování vztahy a souvislosti Porada s pracovníky školství obcí s rozšířenou působností 25. srpna 2011 Monika Čermáková
PRÁVNÍ RÁMEC zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vyhláška MŠMT č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů směrnice MŠMT č.j. 28 768/2005-24, kterou se stanoví závazné zásady, podle kterých provádějí krajské úřady rozpis finančních prostředků státního rozpočtu Princip rozpisu rozpočtu a rozpisu rozpočtu přímých výdajů RgŠ územních samosprávných celku na rok 2011 v úrovni MŠMT – KÚ čj. 32 332/2010-26 Krajská metodika rozpisu přímých výdajů právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi a krajem pro rok 2011
PRINCIPY rozpis rozpočtu přímých výdajů školám a školským zařízením se uskutečňuje zásadně normativním způsobem v závislosti na počtu jednotek výkonu a stanovených normativech pro stanovení rozpočtu přímých výdajů škol a školských zařízení na rok 2011 je rozhodující počet dětí, žáků, studentů, stravovaných a ubytovaných uvedený ve statistických výkonových výkazech ve školním roce 2010/2011 ředitelé škol a školských zařízení jsou plně zodpovědni za správnost údajů uvedených ve statistických výkonových výkazech, ve školních matrikách a výkazech o pracovnících a mzdových prostředcích P1-04
ROZHODNÉ UKAZATELE UKAZATELE ROZHODNÉ PRO STANOVENÍ NORMATIVŮ PEDAGOGOVÉ východiskem pro stanovení ukazatelů průměrného počtu jednotek výkonu připadajících na 1 pedagogického pracovníka (Np) je: průměrný počet dětí, žáků nebo studentů ve třídě, studijní skupině nebo oddělení v příslušném oboru vzdělání v rámci kraje nebo ve třídě nebo oddělení v příslušném typu školského zařízení v rámci kraje (Ž) průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě, studijní skupině nebo oddělení za týden vyplývajícího ze vzdělávacího programu nebo oboru vzdělání, včetně nezbytného dělení tříd, studijních skupin nebo oddělení (H) průměrný týdenní rozsah přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické nebo pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků (VP)
ROZHODNÉ UKAZATELE funkční závislost: Np = Ž * VP / H způsoby stanovení výsledné hodnoty Np: soubor několika na sebe spojitě navazujících funkčních závislostí získaný extrapolací krajních hodnot odpovídajících velikostním skupinám (MŠ, ZŠ) stanovení hodnoty ukazatele Np pro jednotlivé obory vzdělání jako konstanty, a to na základě uvedeného vztahu (SŠ)
ROZHODNÉ UKAZATELE UKAZATELE ROZHODNÉ PRO STANOVENÍ NORMATIVŮ NEPEDAGOGOVÉ východiskem pro stanovení hodnoty průměrného počtu jednotek výkonu připadajícího na 1 nepedagogického pracovníka (No) byly hodnoty stanovené v letech minulých
MODELOVÁ ŠKOLA
KOLIK TŘÍD V 1. ROČNÍKU ?
KOLIK TŘÍD V 1. ROČNÍKU ?
KRAJSKÁ SOUSTAVA Hodnoty rozhodných ukazatelů Krajská metodika rozpisu přímých výdajů právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi a krajem pro rok 2011 Hodnoty rozhodných ukazatelů hodnota H je uvažována jako konstantní ve výši 26 hodin hodnota H je uvažována ve výši 35,5 hodin, v případě škol s více než 272 žáky 2. stupně pak 37,5
KOLIK TŘÍD V 1. ROČNÍKU ? Kolik tříd pro prvňáky nakonec ředitel otevře ?
Přeji Vám pěkný zbytek léta. Děkuji za pozornost. Přeji Vám pěkný zbytek léta. Monika Čermáková monika.cermakova@kraj-lbc.cz