Normativní financování vztahy a souvislosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Možnosti financování dětského domova se školou Veselíčko
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Rozpočet přímých NIV na rok 2008 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. dubna 2008 KÚ Liberec.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Regionální školství správa, organizace
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2011 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Porada ředitelů dětských domovů zřizovaných Moravskoslezským krajem odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Regionální školství financování, odměňování pedagogických pracovníků
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných obcemi únor 2010 Odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Financování regionálního školství
Odměňování pedagogických pracovníků
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Vzdělání z hlediska teorie statků
Veřejná správa ve školství
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Financování regionálního školství (seznámení s principy) Jindřich Fryč 07/02/2013.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
NOVÝ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ Porada s řediteli škol a školských zařízení 20. říjen 2011.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Ústav pro informace ve vzdělávání bude sloučen s Českou školní inspekcí Porada ředitelů škol a školských zařízení Libereckého kraje, 21. říjen.
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Změny financování regionálního školství
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Spotřební koš ve školním stravování
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 21. října 2011 Liberec.
PHmax ve středním vzdělávání
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Změny financování regionálního školství
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV na rok 2011
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Transkript prezentace:

Normativní financování vztahy a souvislosti Porada s pracovníky školství obcí s rozšířenou působností 25. srpna 2011 Monika Čermáková

PRÁVNÍ RÁMEC zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vyhláška MŠMT č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů směrnice MŠMT č.j. 28 768/2005-24, kterou se stanoví závazné zásady, podle kterých provádějí krajské úřady rozpis finančních prostředků státního rozpočtu Princip rozpisu rozpočtu a rozpisu rozpočtu přímých výdajů RgŠ územních samosprávných celku na rok 2011 v úrovni MŠMT – KÚ čj. 32 332/2010-26 Krajská metodika rozpisu přímých výdajů právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi a krajem pro rok 2011

PRINCIPY rozpis rozpočtu přímých výdajů školám a školským zařízením se uskutečňuje zásadně normativním způsobem v závislosti na počtu jednotek výkonu a stanovených normativech pro stanovení rozpočtu přímých výdajů škol a školských zařízení na rok 2011 je rozhodující počet dětí, žáků, studentů, stravovaných a ubytovaných uvedený ve statistických výkonových výkazech ve školním roce 2010/2011 ředitelé škol a školských zařízení jsou plně zodpovědni za správnost údajů uvedených ve statistických výkonových výkazech, ve školních matrikách a výkazech o pracovnících a mzdových prostředcích P1-04

ROZHODNÉ UKAZATELE UKAZATELE ROZHODNÉ PRO STANOVENÍ NORMATIVŮ PEDAGOGOVÉ východiskem pro stanovení ukazatelů průměrného počtu jednotek výkonu připadajících na 1 pedagogického pracovníka (Np) je: průměrný počet dětí, žáků nebo studentů ve třídě, studijní skupině nebo oddělení v příslušném oboru vzdělání v rámci kraje nebo ve třídě nebo oddělení v příslušném typu školského zařízení v rámci kraje (Ž) průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě, studijní skupině nebo oddělení za týden vyplývajícího ze vzdělávacího programu nebo oboru vzdělání, včetně nezbytného dělení tříd, studijních skupin nebo oddělení (H) průměrný týdenní rozsah přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické nebo pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků (VP)

ROZHODNÉ UKAZATELE funkční závislost: Np = Ž * VP / H způsoby stanovení výsledné hodnoty Np: soubor několika na sebe spojitě navazujících funkčních závislostí získaný extrapolací krajních hodnot odpovídajících velikostním skupinám (MŠ, ZŠ) stanovení hodnoty ukazatele Np pro jednotlivé obory vzdělání jako konstanty, a to na základě uvedeného vztahu (SŠ)

ROZHODNÉ UKAZATELE UKAZATELE ROZHODNÉ PRO STANOVENÍ NORMATIVŮ NEPEDAGOGOVÉ východiskem pro stanovení hodnoty průměrného počtu jednotek výkonu připadajícího na 1 nepedagogického pracovníka (No) byly hodnoty stanovené v letech minulých

MODELOVÁ ŠKOLA

KOLIK TŘÍD V 1. ROČNÍKU ?

KOLIK TŘÍD V 1. ROČNÍKU ?

KRAJSKÁ SOUSTAVA Hodnoty rozhodných ukazatelů Krajská metodika rozpisu přímých výdajů právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi a krajem pro rok 2011 Hodnoty rozhodných ukazatelů hodnota H je uvažována jako konstantní ve výši 26 hodin hodnota H je uvažována ve výši 35,5 hodin, v případě škol s více než 272 žáky 2. stupně pak 37,5

KOLIK TŘÍD V 1. ROČNÍKU ? Kolik tříd pro prvňáky nakonec ředitel otevře ?

Přeji Vám pěkný zbytek léta. Děkuji za pozornost. Přeji Vám pěkný zbytek léta. Monika Čermáková monika.cermakova@kraj-lbc.cz