Moderní didaktické technologie a zdroje informací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceUvedení.
 Informací se data a vztahy mezi nimi stávají vhodnou interpretací pro uživatele, která odhaluje uspořádání, vztahy, tendence a trendy  Existuje celá.
Typy programů operační systémy programy pro práci se soubory
Softwarový systém DYNAST
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_133_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika - úvod
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Tvorba webových aplikací
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
MS OFFICE - WORD TITULNÍ STRANA A OBSAH Ing. Petr Hanáček
Maturitní okruh č. 7. Odstínit aplikace od specifik HWSpráva procesůSpráva pamětiSpráva souborůSpráva vstupů a výstupůSpráva sítěSystém ochrany a bezpečnostiSystém.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Tomáš Jeřábek, Praha UK PedF KITTV, 2013
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Maturitní okruh 22: Úvod do HTML. Značkovací a klasické jazyky Klasické: převládá strukturovaný text (programovací kód), skripty jsou prováděny na straně.
Jazyk PHP Programovací jazyk PHP (Hypertext preprocessor) je skriptovací jazyk, který běží na straně serveru. KLIENT - SERVER Server posílá do vašeho počítače.
Programové vybavení počítače
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
GRAFIKA.
Úvod do JavaScriptu JavaScript je p JavaScript je programovací jazyk, který se používá na webových stránkách. JavaScript je typu KLIENT - KLIENT To znamená,
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
S O F T W A R E Šablona 32 VY_32_INOVACE_6_5_Operační systémy.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systémy.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Databázové modelování
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
B ORIS L EHEČKA, ODDĚLENÍ VÝVOJE JAZYKA ÚJČ AV ČR, V. V. I. DALIBORIS. CZ P RAŽSKÉ JARO V O STRAVĚ, 24. BŘEZNA 2015 Nástroje pro badatele (nejen)
Vnitřní (operační paměť)
MS OFFICE - WORD POZADÍ STRÁNKY Ing. Petr Hanáček
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tvorba dokumentů.
ACCESS SESTAVY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II ZS 2011/2012.
Vložené objekty 2012 O.Kánský. Typy objektů textová pole - rámce rastrové a vektorové obrázky tabulky a grafy matematické výrazy a rovnice organizační.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Katedra počítačů ČVUT FEL
Visual Basic - programování
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II LS 2007/2008.
Typografie a zpracování textů
OPERAČNÍ SYSTÉM.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče Číslo DUM: III/2/VT/2/2/26 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Školák.cz Piš a sdílej své sešity, jednoduše, rychle, v pohodě. Autoři: Jiří Hon a Lukáš Helebrandt.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Školák.cz Piš a sdílej své sešity, jednoduše, rychle, v pohodě. Autoři: Jiří Hon a Lukáš Helebrandt.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_45_Inf8_9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Programové.
Humanitární aplikace informatiky Jaromír Plhák. Organizace hodin Jedno vybrané téma. Obecné informace k danému tématu studenti představí vlastní.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
SOFTWARE Operační systémy.
Rozdělení software podle účelu 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Textový Editor.
Programovací jazyk JavaScript
Software Počítače Rozdělení podle účelu 2. část
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
Programovací jazyk JavaScript
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
GRAFIKA.
Správa paměti.
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Paměť.
Využití asistivních technologií v procesu vzdělávání
Transkript prezentace:

Moderní didaktické technologie a zdroje informací Úvod

Obsah E-learning Moderní programovací jazyky Virtuální realita, rozšířená realita Robotika, řízení kolejových vozidel Systémy DTP

E-learning Původně potřeba distančního vzdělávání Metody účinného předávání informací bez účasti na přímé výuce Elektronická podpora distančního vzdělávání Součásti: učební opory, diskuse, testy a zkoušení, tutorská činnost

E-learning dnes a v ČR Vzdálenosti mizivé Přesun do tradičních oblastí výuky Podpora výukového procesu – samostudium, trénování Podpora zkoušení Komunikace mezi spolužáky Aplikace e-technologií

Moderní programovací jazyky Trend – co nejjednodušší zápis zdrojového textu Bohaté knihovny předdefinovaných funkcí, postupů a objektů Spojení s webovými technologiemi Spojení s databázovými systémy Interpretované jazyky

Programovací jazyk Perl Practical Extraction and Report Language Larry Wall (1983). Uvolněn během posledních 10 let, přední skriptovací jazyk Současná verze 5 umožňuje: OOP, souběžná vlákna, moduly, kompilace Platformy: Unix, MS-DOS, Windows, VMS, OS/2, Mac, Atari... – vysoká přenositelnost

Prvky a vlastnosti jazyka Implicitně deklarované proměnné, bez typové kontroly Jen předdefinované datové typy (čísla, řetězce, logické hodnoty, pole, hashe, objekty...) Práce s regulárními výrazy Elegantní řídicí konstrukce Variantní zápisy algoritmů

Virtuální realita Virtuální realita – obrazové, zvukové a hmatové vjemy představující reálné objekty, realizováno počítačem Obraz 3D, zvuk min. stereo, snímání polohy pozorovatele, speciální rukavice, obleky... Využití – ve všech prvcích i samostatně (prezentace dat 3D, simulace jízdy...)

Laboratoř virtuální reality Obraz 3D promítaný ze dvou projektorů se zadní projekcí a prohlížený speciálními brýlemi 2 příhledová plátna Snímání polohy pozorovatele a ovlivňování scény Zvukový doprovod Demo: Vizualizace geoprostorových dat

Robotika, vlaky Sofistikované hračky Umožněno rozvojem miniaturizace a počítačových technologií Laboratoř robotiky Laboratoř řízení kolejových vozidel

Systémy DTP Desk Top Publishing – malá publikační činnost Důležité pro přípravu mnoha dokumentů v běžné praxi, ve škole… Orientace na technickou stránku přípravy předloh pro tisk (předtisková příprava) Různá pojetí a různé možnosti

Systémy DTP – základní rysy Práce s písmem, mnoho typů a řezů Široký repertoár speciálních znaků Algoritmus odstavcového zlomu Skládání objektů na stránce Matematické výrazy Tabulky Práce s externími objekty (obrázky)

Systémy DTP – rozdělení Interaktivní – Adobe InDesign, Quark XPress Dávkové – TeX a jeho nadstavby Oba principy mají své výhody a nevýhody. Praxe: žádný systém neumí všechno, je potřebné kombinovat možnosti a podle aplikace vybírat vhodnou variantu.