Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_ENV_04
Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: 14.7. 2011 Anotace: Prezentace je určena starším žákům a zaměřuje se na rozdíl mezi přirozenou a uměle vytvořenou loukou, na společenství rostlin a živočichů a na význam a ohrožení luk. Klíčová slova: přirozená – uměle vytvořená louka, senoseč, otava, pastva, luční rostliny a živočichové Autor: Ivana Geislerová
LOUKA
Ekosystém louka přírodní ekosystémy obhospodařované člověkem přirozené louka – na vrcholcích hor umělé louky – vytvořil člověk kácením lesů louky se udržují kosením (2x ročně – senoseč, otava), nebo pastvou = pastviny
Rostliny luční trávy byliny – bojínek luční, lipnice luční – pampeliška lékařská, kohoutek luční ZNÁTE NĚJAKÉ DALŠÍ ROSTLINY VYSKYTUJÍCÍ SE NA LOUCE?
Živočichové bezobratlí ž. savci plazi ptáci – saranče, kobylka, včela medonosná, čmelák, motýli savci - sysel obecný plazi – ještěrka obecná ptáci – bažant obecný, poštolka obecná, vrabec polní
Význam luk Ohrožení luk Bez péče člověka začnou louky zarůstat keři potrava pro hospodářská zvířata domov pro rostliny a živočichy Ohrožení luk vypalování suché trávy Bez péče člověka začnou louky zarůstat keři a stromy → vracet se k původnímu lesnímu ekosystému.
Zdroje: vlastní fotografie (I. Geislerová)