AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_14 Anglický jazyk 2. stupeň TEMA: Anglický jazyk 2. stupeň ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 8. ročníku základní školy. Materiál obsahuje animace. Pomocí nich je žák postupně seznamován s vytvářením minulého času sloves can a must. Animace také zpřístupní správné řešení. Autor: Mgr. Petr Punčochář Jazyk: anglický Očekávaný výstup: žák vytváří věty v minulém čase se slovesy can a must Klíčová slova: anglický jazyk, modální slovesa, minulý čas Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
PAST OF VERBS can, must MINULÝ ČAS SLOVES moci, muset Sloveso can používá svůj minulý tvar, ale sloveso must vytváří minulý čas pomocí opisného tvaru. = = can could must had to
PAST TENSE- can MINULÝ ČAS - moci Oznamovací věta podmět + could I could go to the party. Otázka could + podmět Could they do it? Zápor podmět + couldn´t I couldn´t play tennis.
PAST TENSE- must MINULÝ ČAS - muset Oznamovací věta podmět + had to I had to go to work. Otázka did + podmět + have to Did children have to go to school two hundred years ago? Zápor podmět + didn´t + have to We didn´t have to move house.
Can you play table tennis. I can´t play table tennis Can you play table tennis? I can´t play table tennis. I can play football. Must Tom do his homework? No, he needn´t. He must learn. Coud you play table tennis? I couldn´t play table tennis. I could play football. Did Tom have to do his homework? No, he didn´t. He had to learn.