ROZVRHOVÁNÍ SLUŽEB VE ZDRAVOTNICKÉM ZAŘÍZENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Ekonomicko-matematické metody č. 11 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Úvod k přednáškám o Jištění kvality technologických procesů VŠCHT pd v
Právo sociálního zabezpečení Důchodové pojištění.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Povolání, zaměstnání, práce
Téma 3: Dovolená a překážky v práci, srážky ze mzdy.
Podpora v nezaměstnanosti
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zajištění obsluhy všech úseku dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Plánování ve školní tělesné výchově
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Způsoby zápisu algoritmů
Lineární rovnice a nerovnice I.
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Téma 11: Finanční plánování
Logistika a Supply Chain Management
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Inf Tabulkový procesor - formátování
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Odměňování zaměstnanců
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Běžné reprezentace grafu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Rozpisy témat a odevzdávárny
CW-057 LOGISTIKA 34. PŘEDNÁŠKA Lineární programování – 4/G Leden 2017
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Novinky v Záznamníku učitele
Kvadratické nerovnice
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
MS Excel – příklady na databázové funkce
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
VY_32_INOVACE_VJ36.
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Dynamické programování Úloha batohu neomezená
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Systém odměňování výkonu
Transkript prezentace:

ROZVRHOVÁNÍ SLUŽEB VE ZDRAVOTNICKÉM ZAŘÍZENÍ Jan Pelikán, Radim Brixí Katedra ekonometrie, katedra systémové analýzy Vysoká škola ekonomická v Praze

Popis problematiky Rozvrhování služeb (noční, víkendové) Každý den musí být zajištěna služba Předepsané personální složení Uzavřený okruh kandidátů (lékaři, střední zdravotní personál) Rovnoměrné zatížení kandidátů za dané časové období

Rozvrhování a teorie grafů Rozvrhování = určení kdy a kde ne akce má konat Školské rozvrhování … vytváření přiřazení učitel+třída+předmět --- učebna+den+hodina Teorie grafů: Akce = učitel+třída+předmět …. uzel grafu hrana tehdy, pokud se akce nemohou konat současně ve stejné učebně barva uzlu = učebna+den+hodina

Příklad hran Prof. Nový 1.B Čj Prof.Nový 1.A Čj Prof. Nový 1.A Aj Prof. Malý 1.A Inf

Cíl Na každé hraně musí být uzly obarveny různými barvami Minimální počet barev = minimální počet učeben a časů Úloha minimálního obarvení grafu je NP-obtížná Lze využít heuristiky

Řešení úlohy matematickým modelem Časové období m dnů Počet osob zajišťujících služby n Každý den je třeba zajistit K osob služby Každý den je musí být ve službě alespoň jedna osoba z odborných skupin S1, S2, ..., SR

Proměnné matematického modelu Označme binární proměnnou xij , která je rovna 1 pokud kandidát i bude ve službě dne j (i=1,2,…n, j=1,2,…m) Podmínka zajišťuje požadovaný počet osob ne službě

Podmínka na kvalifikační složení služeb Alespoň jedna osoba z kvalifikační skupiny Sr Další provozní podmínky: 48 hodin bez služby ve všední den

Cíl: rovnoměrné zatížení personálu službami Nelze dosáhnout identického počtu služeb u všech pracovníků Označme h maximální počet služeb každého pracovníka v daném období Pak musí platit a hodnota proměnné h se bude minimalizovat

Rozlišení služeb ve všední dny a víkendy Pokud chceme zajistit rovnoměrné zatížení službami víkendovými a mimo víkend, musíme zavést proměnnou hw a hb pak účelovou funkci tvoří h -- min kde h≥hw a h≥hb a

Řešení modelu Nutno využít profesionální software pro řešení optimalizačních úloh (LINGO, CPLEX,…) V modelu je velký počet binárních proměnných (např. 30 pracovníků, 30 dnů = 900 binárních proměnných) Málo flexibilní vzhledem k dalším podmínkám (dovolené pracovníků, prac. neschopnost, priority pracovníků vzhledem k termínům služeb)

Aplikace Optim Solution Heuristické řešení Aplikace Optim Solution Rozvrh je vypočítáván dle priorit Doktoři si zadávají priority od -3 do +3 Optim Solution Optim Brain Optim Menu Optim Solution Optim Brain Optim Menu

Program Optim Brain - rozvrh Rozvrhem je myšlena tabulka, jejíž sloupce označují jednotlivá pracoviště a řádky označují dny. Políčko v tabulce, do kterého je přiřazováno jméno doktora, který bude mít službu, budeme označovat pojmem buňka.

Výpočet rozvrhu Zadávání priorit +3 Nutné služby Hledání dosud neobsazené nejrizikovější buňky Proces A Hledání nejvhodnějšího obsazení buňky doktorem Proces B

Výpočet rozvrhu V prvním kroku program nejprve obsadí ty buňky ke kterým si nějaký z doktorů napsal prioritu +3 nebo ke kterým sestavovatel rozvrhu nařídil službu. Doktoři, kteří mají předepsány tyto priority musejí tuto službu tento konkrétní den na konkrétním pracovišti vykonat, proto musejí být tyto buňky vyplněny nejdříve. Následuje cyklus, který se skládá z dvou hlavních bodů: Určení buňky, do které bude dosazen doktor. (Proces A) Dosazení doktora do vybrané buňky. (Proces B) Cyklus se ukončí tehdy, pokud byly všechny buňky v rozvrhu cyklem zpracovány.

Proces A 1. krok Přepočítávání všech tabulek pro každou buňku s možnými dosazeními 2. krok Nalezení buňky, která je z hlediska obsazení doktorem nejvíce riziková

Proces B 1. krok Obsazení buňky nejvhodnějším doktorem na základě jeho priorit, rovnoměrného obsazování a dalších pravidel… 2. krok Pokud zbývají neobsazené buňky v kalendáři, pak program opět pokračuje dále na proces A

Optim menu

Možnosti programu a rozvrhu Rozvrh pro 1-10 pracovišť na 1-62 dnů. 4096 vstupů jmen doktorů. Použití sedmi možných priorit <-3,-2,-1,0,+1,+2,+3> plus dvě navíc pro sestavovatele rozvrhu. Možné použití priorit pro jednotlivá pracoviště. Možné přiřazení zaměstnance na víc pracovišť. Sledování odchylek součtů odpracovaných nočních směn zvlášť pro všední dny, víkendy a svátky. Nastavitelnost odchylek pro nucené dosazování doktorů s malým počtem odpracovaných nočních směn. Kontrola nad vyrovnaností počtu služeb mezi doktory. Komunikace s 1-5ti programy Optim Menu. Možnost práce s více obdobími. Adaptace na změny v rozvrhu za provozu. Vlastní pravidla pro výpočet všedních dnů, víkendů a svátků. Možný nouzový režim služeb po pauze 24 hodin. Sledování odpracovaných směn. Export rozvrhu do XML.

Děkujeme za pozornost pelikan@vse.cz radim.brixi@vse.cz