ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola VY_32_INOVACE_02_NJ_BERUFE název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_02_NJ_BERUFE téma Berufe číslo projektu CZ.1.07/1.04.00/21.2803
Anotace, metodika. Učitel pracuje s prezentací Power-Point určenou 7. a 8. ročníku, která se zabývá tématem Berufe – povolání. Je určena k rozšíření slovní zásoby. Žáci pracují nejprve s obrázkovým slovníkem, kde žáci vidí obrázky včetně popisků s německými ekvivalenty pro oboje pohlaví (první 2 strany prezentace = 6 povolání). Žáci si tak snadněji zapamatovávají nová slovíčka a zapisují nově poznané do svých slovníčků. Další práce spočívá v odhadování významů povolání, která byla odvozená od sloves (4 další povolání). Třetím typem prezentovaných slovíček jsou slova cizího původu (6 slovíček), která jsou uvedena včetně překladu do češtiny. Poslední je úloha na závěr, kdy žáci odpovídají na zadané otázky položené v německém jazyce.
Naučte se nová slovíčka r Arzt e Ärztin r Architekt e Architektin r Sportler e Sportlerin
r Lehrer e Lehrerin r Reiseleiter e Reiseleiterin r Computeranalytiker e Computeranalytikerin r Reiseleiter e Reiseleiterin
Odhadněte význam daných povolání odvozených od následujících sloves kochen – r Koch, e Köchin / r Chefkoch verkaufen – r Verkäufer, e Verkäuferin arbeiten – r Arbeiter, e Arbeiterin fahren – r Fahrer, e Fahrerin
Znáte slova cizího původu? Zde je několik takovýchto povolání. e Sekretärin - sekretářka r Ingenieur - inženýr r Programmierer - programátor r Polizist - policista r Dentist - zubař r Astronaut – astronaut
Úloha na závěr – odpovězte na následující otázky Was ist dein Vater von Beruf? Wo arbeitet dein Vati / Bruder? Was macht deine Mutti? Wo arbeitet deine Mutter / Schwester? Was möchtest du einmal werden?
Použité obrázky Ilustrace aplikace Microsoft PowerPoint
Shrnutí práce s materiálem, užití v hodině Žákům se s učebním materiálem pracovalo velmi dobře, novou slovní zásobu se díky obrazové podpoře a přehlednému podání naučili rychle. Zadané úkoly většina z žáků vyřešila bez problémů.