zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

ČÍSLA DO ČTENÍ A ZÁPIS ČÍSEL 4. ročník
Autor výukového materiálu: Mgr. Pavel Vaško Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. června 2012 Číslo.
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
Elektronická učebnice - I
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Znalostio zlomcích.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
zpracovaný v rámci projektu
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
7..
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Porovnávání desetinných čísel
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Zaokrouhlování desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Pozor, čárka I..
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Jméno autora výukového materiálu
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Matematika 6 Název Desetinná čísla_1 Klíčová slova desetinná čísla, číselná osa, porovnávání Pomůcky dataprojektor Druh interaktivity výklad, cvičení Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 vyučovací hodina Velikost 549 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 1 Zápis a porovnávání Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2011

OBSAH Čtení desetinných čísel Psaní desetinných čísel Zobrazení na číselné ose Porovnávání

ČTENÍ A PSANÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Zapamatujte si: x x x x x , x x x x x   desetitisíce stotisíciny tisíce desetitisíciny sta tisíciny desítky setiny jednotky desetiny

Například: Proč píšeme po třech číslicích mezery ? jedna celá tři sta padesát osm tisícin 1,358 tři tisíce pět set sedmdesát celých dva tisíce šedesát desetitisícin 3 570,206 0 Proč píšeme po třech číslicích mezery ?

1. CVIČENÍ Přečtěte: 5,6 24,8 162,1 2,24 56,95 861,07 0,216 80,048 347,567 7,654 2 60,002 5 601,504 2 5 158,3 158,0 6 200,9 224,30 9 005,361 320,900 8 614,206 7 601,601 0 7 404, 030 3

2. CVIČENÍ Přečtěte a zapište: tisíc šest set osmdesát dvě celé devět desetin devět set tři celé tři setiny pět tisíc dvacet pět celých osm set osm tisícin třináct tisíc patnáct celých tisíc jedenáct desetitisícin b) 1 682,9 903,03 5 025,808 13 015,001 1

Na konec zápisu desetinného čísla můžeme za desetinnou čárku napsat libovolný počet nul aniž změníme jeho velikost. Například: 0,1 = 0,10 = 0,100 = 0,100 0 …

ČÍSELNÁ OSA 0 1 2 3 4 A E F B H C I G J D 0 1 2 3 4 A E F B H C I G J D 0 ‹ A ‹ 1 A = 0,1 1 ‹ B ‹ 2 B = 1,2 2 ‹ C ‹ 3 C = 2,1 3 ‹ D ‹ 4 D = 3,9 Jaká čísla zobrazují body E až J? Zakreslete na číselnou osu čísla 3,6 a 1,4. E = 0,6 F = 0,8 G = 2,7 H = 1,7 I = 2,3 J = 3,3

POROVNÁVÁNÍ Seřaďte čísla od nejmenšího po největší: 1,88 1,883 1,9 1,380 1,853 2 1,490 Porovnejte pomocí znaků ‹ , = , › : 0,5 □ 0,6 2,03 □ 2,30 8,25 □ 8,255 0,3 □ 0,30 5,13 □ 5,23 7,05 □ 6,05 1,01 □ 1,02 3,99 □ 4,0 19,9 □ 19,91 0,0 □ 0,1 16,3 □ 16,32 15,08 □ 15,09 1,380 1,490 1,853 2 1,88 1,883 1,9 1sl ‹ , = , ‹ , ‹ 2sl ‹ , ‹ , ‹ , ‹ 3sl ‹ , › , ‹ , ‹

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3 Úvodní strany, povinné údaje, obsah. Výklad, řízený rozhovor s žáky. Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, opakování. str. 6 – 7 Cvičení: Správné čtení desetinných čísel (soutěž, ústní cvičení), zápis desetinného čísla pomocí číslic a desetinné čárky (samostatná práce, skupinová práce, dvojice) – společná kontrola, práce s chybou. str. 8 – 9 Výklad, společná práce, samostatná práce žáků. str. 10 Samostatná práce žáků, soutěž. str. 11 – 12 Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 10 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, 1997. 191 s. ISBN 80-902382-0-3. ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, 1997. 88 s. ISBN 978-80-7196-143-7. PůLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MüLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7235-364-4.