Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."— Transkript prezentace:

1 Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu: VY_42_INOVACE _23_11 Název DUMu: Pojem desetinného čísla Pro obor vzdělávání: 41-55-E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum: 05. 01. 2014

2 Střední škola Oselce Pojem desetinného čísla

3 Střední škola Oselce Desetinné číslo obsahuje desetinnou čárku. Číslo nalevo od desetinné čárky udává celky. Čísla vpravo od desetinné čárky jsou na desetinných místech. Desetinné číslo obsahuje desetinnou čárku. Číslo nalevo od desetinné čárky udává celky. Čísla vpravo od desetinné čárky jsou na desetinných místech., x x

4 Střední škola Oselce CELKY stovkydesítkyjednotky 52608608 desetinysetinytisíciny 230230 2727 4 DESETINÁ MÍSTA, DESETINÁ ČÁRKA 8,074 526,2 0,32 Pět set dvacet šest celých dvě desetiny Osm celých sedmdesát čtyři tisíciny Žádná celá třicet dva setin

5 Střední škola Oselce Každé přirozené číslo můžeme považovat za zvláštní případ desetinného čísla – nemá žádné desetiny, ani setiny, ani tisíciny. Např.: Za desetinnou čárkou můžeme napsat libovolný počet nul. 42 = 42,000 ……

6 Střední škola Oselce Desetinné zlomky můžeme napsat jako desetinná čísla. Např.: 6 1 578 --- = -------- = 10 100 82 2 356 --- = --------- = 100 1 000 0,6 0,82 15,78 2,356

7 Střední škola Oselce CVIČENÍ:

8 Střední škola Oselce 16 dkg = 0,16 kg 1 g = 0,1 dkg 1 m = 0,001 km Jeden gram se rovná jedné desetině dekagramu Šestnáct dekagramů tvoří šestnáct setin kilogramu Jeden metr se rovná je jedna tisícina kilometru 2. Přečtěte:

9 Střední škola Oselce 23 g = 0,023 kg 2 l = 0,02 hl 32 mm = 0,032 m Dva litry se rovnají dvěma setinám hektolitru Dvacet tři gramů tvoří dvacet tři tisícin kilogramů Třicet dva milimetrů je třicet dva tisícin metru 2. Přečtěte:

10 Střední škola Oselce 4. Napište následující čísla: dvě celé sedm desetin, sto padesát šest celých osmdesát dva setin, nula celá devět setin, dvacet pět celých tři sta dvacet jedna tisícin, osm celých tři tisíciny. 2,7 8,003 25,321 0,09 156,82

11 Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!

12 Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN 80-7216-170-9. Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google