AZ KVÍZ SAVCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ježek západní.
Advertisements

Poznávání savců 8. ročník
Savci - opakování.
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
Řád: ptakořitní Řád: vačnatci
Savci Řády savců.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
SAVCI - charakteristika
Trénink v určování savců ČR
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dobře se podívej na obrázky v horní řadě.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Sudokopytníci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Řekni, proč se tomu směju?
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VYBER, CO NA OBRÁZEK NEPATŘÍ. ŘEKNI PROČ.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.07
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Sýr a myška Na snímcích 2, 3, 4 a 5 jsou kartičky určené k vystřižení a zalaminování. Dítě pracuje dle pokynů: Podej mi myšku, která je vedle sýra atd.
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Interaktivní třídění domovního odpadu.
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
zpracovaný v rámci projektu
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZNÁŠ A POZNÁŠ SAMOHLÁSKY?
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
ZOO Severní Amerika Hra Pravidla Zdroje obrázků
Třídíme podle dvou kritérií
PŘIŘAZOVACÍ KARTY K VYTISKNUTÍ
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
ŽIVOČICHOVÉ SAVAN Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
SAVCI - charakteristika
Kde žije… Klikni na obrázek místa, kde žije dané zvířátko. Pokud vybereš správně, zvířátko se objeví. Pokud špatně, objeví se naštvaný smajlík. Autorem.
OBRÁZKOVÁ NÁSOBILKA 1−10 Využití:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZNÁŠ A POZNÁŠ SAMOHLÁSKY?
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Transkript prezentace:

AZ KVÍZ SAVCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

1 1 1 1 AZ kvíz 2 2 2 2 3 3 3 3 SAVCI 4 4 4 4 5 5 5 5 6 6 6 6 7 7 7 7 8 8 8 8 9 9 9 9 10 10 10 10 11 11 11 11 12 12 12 12 13 13 13 13 14 14 14 14 15 15 15 15 16 16 16 16 17 17 17 17 18 18 18 18 19 19 19 19 20 20 20 20 21 21 21 21 22 22 22 22 23 23 23 23 24 24 24 24 25 25 25 25 26 26 26 26 27 27 27 27 28 28 28 28

Jak se jmenuje savec na obrázku? 1 Jak se jmenuje savec na obrázku? vydra říční Odpověď 1.

jelen evropský, srnec obecný, lev pustinný,… 2 Uveďte 2 příklady savců, u nichž můžeme pozorovat sexuální (pohlavní) dimorfismus. 2. jelen evropský, srnec obecný, lev pustinný,… Odpověď

Který savec je v naší přírodě nepůvodní? 3 Který savec je v naší přírodě nepůvodní? Původně se choval jako kožešinové zvíře, ale poté byl vypuštěn do přírody, kde hubí raky, užovky nebo ledňáčky. 3. Odpověď norek americký

Co by se stalo, kdyby netopýr nebyl schopný echolokace? 4 Co by se stalo, kdyby netopýr nebyl schopný echolokace? Neorientoval by se ve tmě, nemohl by lovit potravu. Odpověď 4.

5 Která skupina savců má zachovanou kloaku? U kterých dalších obratlovců ji najdeme? Ptakořitní. Kloaku mají ještě paryby, obojživelníci a ptáci. Odpověď

Který savec je symbolem Číny? Proč je ohroženým druhem? 6 Který savec je symbolem Číny? Proč je ohroženým druhem? Panda velká. Žije v horských pralesech, které jsou káceny, živí se pouze bambusem. Odpověď 5.

7 Který náš hmyzožravec díky způsobu svého života téměř ztratil zrak, a přitom má silné přední končetiny? Odpověď krtek obecný 6.

8 Který řád savců je charakteristický tím, že: - zástupci mají silné čelisti - většina umí rychle běhat Odpověď šelmy 7.

Jak vypadají červené krvinky savců? 9 Jak vypadají červené krvinky savců? Jsou oválného tvaru, uprostřed promáčklé. Nemají jádro. Odpověď

10 Savci mají na svém těle srst. Jak se jmenují jednotlivé typy chlupů? Co by se stalo, kdyby savci neměli spodní vrstvu chlupů? Pesíky (delší, silnější), podsada (kratší, jemnější). Bez podsady by bylo tělo špatně izolováno proti chladu. Odpověď

Jaký je rozdíl mezi lachtanem a tuleněm? 11 Jaký je rozdíl mezi lachtanem a tuleněm? 8.b 8.a Lachtan má ušní boltce, nohy podsouvá pod tělo. Tuleň nemá ušní boltce, nohy má směrem dozadu. Odpověď

Proč velbloud vydrží dlouho bez vody? 12 Proč velbloud vydrží dlouho bez vody? Protože si vodu uchovává ve formě tuku v hrbu. Také se potí, až když teplota jeho těla dosáhne 40°C. Odpověď 9.

13 Co je to mléčné políčko? U které skupiny savců ho najdeme? 10. vývod mléčné žlázy, u ptakořitných savců Odpověď

14 Uveďte 3 příklady savců, které člověk využívá jako laboratorní? potkan, myš, králík, morče, křeček, pes, makak,.. Odpověď

15 Proč nechutná medvídek koala predátorům? Odpověď 11. Živí se eukalyptem – maso obsahuje eukalyptové silice.

16 Jak je mravenečník přizpůsobený k získávání potravy? 12. Má protažený čumák a dlouhý vysunovatelný jazyk. Odpověď

17 Uveďte 2 příklady savců, kteří nemají ocas. 13. Odpověď gibon, orangutan, šimpanz, gorila, člověk

Co by se stalo, kdyby kráva neměla v žaludku symbiotické prvoky? 18 Co by se stalo, kdyby kráva neměla v žaludku symbiotické prvoky? Umřela by hlady, protože by neuměla rozkládat celulózu z potravy. 14. Odpověď

19 Jaký je rozdíl mezi našlapováním koně a člověka? Kůň – našlapuje na špičky článků prstů (kopytník) Člověk – na celou plochu chodidla (ploskochodec) Odpověď 15.

20 Čím se živí poloopice na obrázku? 16. Ksukol prodlouženým prstem vybírá hmyz z kmenů stromů. Odpověď

21 Do kterých skupin savců patří členové populárního kvarteta Čtyřlístek? Myšpulín a Fifinka – šelmy, Bobík – sudokopytníci, Pinďa – zajícovci. Odpověď

„smrdutý resp. tuplovaný opossume“ 22 O kterou nadávku by byl ochuzen film Limonádový Joe aneb koňská opera, pokud by se naší doby nedožili vačnatci? 17. „smrdutý resp. tuplovaný opossume“ Odpověď

23 Který savec je největší? plejtvák obrovský (měří až 33 m) Odpověď 18. Odpověď plejtvák obrovský (měří až 33 m)

24 Jak se jmenuje černobílá šelma, která má u řitního otvoru pachovou žlázu, jejíž výměšek používá k odstrašení nepřítele? Odpověď 19. skunk pruhovaný

Jak se jmenuje savec na obrázku? 25 Jak se jmenuje savec na obrázku? 20. Odpověď ježura australská

Co jsou to sinusové chlupy? 26 Co jsou to sinusové chlupy? hmatové chlupy Odpověď

27 Jak jsou končetiny některých savců přizpůsobeny k životu jinde než na souši? Končetiny jsou přizpůsobeny k pohybu ve vzduchu – křídla (netopýři) nebo pohybu ve vodě – ploutve (velryba, delfín). Odpověď

Jak rozlišíme slona afrického od slona indického? 28 Jak rozlišíme slona afrického od slona indického? Africký má větší uši, na chobotu 2 prstíky (indický 1), přední noha 4, zadní noha 3 (indický přední noha 5, zadní noha 4). 21. Odpověď 22.

Zdroje: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-04-15]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WW: 1. PETR KADLEC. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vydra_Turnerova_chata.jpg> 2. JOJO. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Capreolus_capreolus_2_Jojo.jpg> 4. PODZEMNIK. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moravsk%C3%BD_kraj,_jeskyn%C4%9B_Pek%C3%A1rna_-_netop%C3%BDr.JPG> 5. HUMARKUS. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Panda_ChiangMaiZoo_humarkus.jpg> 6. HGROBE. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Talpa_europaea_hg.jpg> 7. KAHOUN.<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ko%C4%8Dka_v_krabici.jpg> 8.a HANS HILLEWAERT. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arctocephalus_pusillus_1.jpg> 9. JJRON. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:07._Camel_Profile,_near_Silverton,_NSW,_07.07.2007.jpg> 10. PETERDW. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Platypus_BrokenRiver_QLD_Australia.jpg> 11. SUMMI. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Koala.jpg> 13. BOHUNA MIKULICOVÁ. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hylobates_lar_-_Gibon_lar_Zoo_Hodonin.jpg> 17. CODY POPE. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Opossum_3.jpg> 21. ROB HOOFT. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elephant_Kruger_2003.jpg>

Zdroje: 19. TOMFRIEDEL. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Striped_Skunk.jpg> 20. BURMEISTER. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tachyglossus_aculeatus_at_Cradle_Mountain_3.jpg> 21. ROB HOOFT. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elephant_Kruger_2003.jpg> 22. JAYANAND GOVINDARAJ. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:IndianElephant.jpg> Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-04-15]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: 3. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AmericanMink.jpg> 8.b <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caspian_Seal.jpg> 12. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Myrmecophaga_tridactyla_-_Phoenix_Zoo.jpg> 14. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cow_with_calf.jpg> 15. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MbreAntChevalChauveau1980.jpg> 16. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aye-aye.png> 18. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Faroe_stamp_402_blue_whale_(Balaenoptera_musculus)_crop.jpg>