Mgr. Lucie Škarková skarkova@ped.muni.cz Základy pedagogiky Mgr. Lucie Škarková skarkova@ped.muni.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Socioekonomická geografie
Základy pedagogiky Studijní opora pro studenty předmětu
Pedagogika jako věda (vědecká disciplína)
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávání a jeho kategorie
Pedagogika volného času (VČ)
Vymezení pedagogiky VČ (PVČ)
Pojetí a obsah pedagogiky sportu u nás a v zahraničí
sociální psychologie Škola:
Gramotnost: definice pojmu
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
ZÁKLADY SOCIOLOGIE Co je sociologie Předmět sociologie
Vznik lidského myšlení Filip Bordovský. Vznik lidského myšlení Rozum, neboli schopnost myslet se u lidí vyvinula na základě velkého množství faktorů:
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pedagogika jako věda Její předmět, cíle, metody, postavení v rámci společenských věd, jednotlivé disciplíny, základní pojmy.
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Pojetí výchovy a její hlavní rysy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Metaetika Shrnutí.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Systemický přístup v SP
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy pedagogické metodologie
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Základní pojmy v automatizační technice
Úvod do psychologie
Sociologie ?.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Postavení pedagogiky mezi vědami
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Pedagogická diagnostika
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
Téma č. 3.: Moderní obecná pedagogika Doporučená literatura: Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, 2003.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Vymezení demografie, její vnitřní diferenciace a vnější návaznosti.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
UPVK_0009 Úvod do pedagogiky Eva Trnová. Uměním všech umění je vzdělávat člověka, tvora ze všech nejvšestrannějšího a nejzáhadnějšího. (J. A. Komenský)
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Pedagogické disciplíny
Pedagogická diagnostika
4. Pedagogika sportu v systému věd
Pedagogika jako vědecká disciplína
Pedagogika PhDr. Natália Beharková, Ph.D. jarní semestr
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
6. Normativní a empirická pedagogika sportu a jejich význam
Základné pojmy v pedagogike
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Mgr. Lucie Škarková skarkova@ped.muni.cz Základy pedagogiky Mgr. Lucie Škarková skarkova@ped.muni.cz

Jaký se Vám vybaví obrázek pod pojmem pedagog? Paidagógos z řečtiny, otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Do latiny – paedagogus – posunutí významu – učitel, vychovatel. V češtině pedagog. Jaký se Vám vybaví obrázek pod pojmem pedagog?

Pedagogika jako věda o edukaci (Průcha, 2002) Pedagogika je věda. Předmětem bádání je: 1/ vše co vytváří a determinuje nějaké edukační prostředí 2/ procesy, jež se v těchto prostředích realizují 3/výsledky a efekty těchto procesů Pedagogika jako věda o edukaci (Průcha, 2002) Teorie – systém poznatků pro popis a vysvětlení procesů a jevů edukační reality. Výzkum poskytuje data a zdůvodnění pro tento popis a explanaci.

Obsahovou náplň tvoří soubor disciplní. Úkol: Vypracujte poster k vybrané pedagogické disciplíně.

Edukační realita Pedagogická skutečnost (Maňák, 1994b) Pedagogická realita (Spousta, 1995) Vzdělávací realita (Nováčková, 1996) Edukační realita (Štěch, 1994) Edukativní dění (Štěch, 1994) Edukační realita Každá taková skutečnost (prostředí, situace, proces…aj.), objektivně se vyskytující v lidské společnosti, v níž probíhají nějaké edukační procesy (školicí a tréninkové akce) nebo jsou vyvíjeny či fungují edukační konstrukty(studijní materiály pro účastníky). Edukační prostředí je např. podnik a jeho zaměstanci.