Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata Téma: Domácí zvířata Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2649
Anotace Materiál je určený pro žáky 2. ročníku, pro výuku prvouky Materiál je zaměřený na čtení kratšího textu o domácích zvířatech – uvědomění si dříve a dnes, žáci získají informace o významu domácích zvířat, o významu jejich chovu Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, fixy, knihy s domácími zvířaty, obrazy zvířecích rodin Inovace: interaktivní způsob učení, interaktivní procvičování nového učiva Metodické pokyny: pozorně čti, odpověz na otázky, řekni význam a užitek zvířete, doplň zvířecí rodiny,
Domácí zvířata. Lidé na venkově chovali dříve doma zvířata. Tato zvířata byla jejich obživou. Zvířata jim dávala produkty, které sami spotřebovali nebo prodali na trhu. Tak to známe z pohádek nebo z filmů ze starších dob. Zvířata lidem také pomáhala při práci, hlavně na poli nebo v lese. Jak je to dnes? Ještě chováme tato zvířata doma? Jaká to jsou zvířata? Setkáme se s nimi na statku nebo ve družstvu.
Domácí zvířata. Domácí zvířata můžeme rozdělit na domácí ptáky a domácí zvířata čtyřnohá. holub kráva krůta kachna kůň koza slepice ovce králík husa prase
Domácí zvířata. Poznáš je?
Domácí zvířata. Znáš někoho, kdo je má doma? Poznáš je?
Užitek domácích zvířat. Pro jaký užitek se lidé starají o tato zvířata? Podle prvního vzoru pokračuj dál, doplň: Kráva - mléko, maso, kůže, kopyta Prase - ……………………………………………….. Koza - ………………………………………………… Ovce - ………………………………………………… Slepice - ………………………………………………. Husa - ………………………………………………… Kachna - ………………………………………………… Králík - ………………………………………………… Krůta - …………………………………………………
Doplň zvířecí rodiny. Samec Samice Mládě hřebec kachna slepice tele kozel houser prasnice ovce Vybírej : sele, klisna, kačer, kuře, koza, kanec, hříbě, kohout, jehně, kachně, kráva, kůzle, husa, sele, house, beran, býk.
Zdroje http://microsoft.com