7. ročník Výchova k občanství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravotnický asistent, první ročník Konflikt Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Advertisements

Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Spolupráce NNO, škol a měst/obcí aneb globální témata a aktivní občanství jako běžná součást vzdělávání na všech úrovních.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Konflikt Bc. Balonová Soňa.  Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.
SOLIDARITA NEJEN PENÍZE Tomáš Fendrych, Střešovice Jak dojít k odluce a příliš neklopýtat aneb Pražský seniorát na cestě k samofinancování
Fakta a mýty o přípravě dopravní infrastruktury v ČR Ostrava Libor Lukáš předseda SRDIM.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Setkání zástupců 1. ročníků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U-3-025
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Sociální interakce a komunikace
Člověk a vývoj civilizace
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Informace a informační zdroje
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Spolupráce s obcí a dalšími partnery při transformaci sociální služby
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Konflikty Mgr. Vladimír Velešík.
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Úvodní a seznamovací hry
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pramen: Win-win vyjednávání, Ed Brodow, USA
Několik rad, jak si udělat život krásnější …
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
1. Jsem šťasten, vím, | že Pánu smím v životě náležet, | on silou mou i odvahou, mně neublíží svět, | on silou mou i odvahou, | mně neublíží svět.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Andragogika Vzdělávání.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Synergie manažerského týmu
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
PROCES VYJEDNÁVÁNÍ Vyjednávání je procesem komunikace mezi partnery, v jehož průběhu chtějí různé strany prosadit svůj zájem. Úspěch účastníka vyjednávání.
Ing. Alice Hříbalová - VP
= Globálně Rozvojové Vzdělávání
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Š T Ě S T Í.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Akční plán - plánované společné aktivity
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Otáčivý účinek síly. Páka.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

7. ročník Výchova k občanství Konflikt 7. ročník Výchova k občanství

Co to je konflikt Slovo konflikt pochází z latinského slova conflictus – „srazit se spolu“ Konflikt je definován jako srážka nebo vzájemný střet proti sobě stojících sil Konflikt je neoddělitelnou součásti našeho života, nelze se mu vždy vyhnout Setkáváme se s ním např. v televizi, která nás informuje o různých mezinárodních konfliktech, konflikt může vzniknout také mezi spolužáky, spolupracovníky, přáteli, příbuznými, partnery

Příčiny konfliktů Nesourodost postojů, názorů, hodnot, životního stylu, Nesourodost rysů osobnosti lidí, kteří spolu žijí, spolupracují, sdílí společný prostor

Strategie řešení konfliktů Kooperace – spolupráce s cílem uspokojit zájmy obou stran Kompromis – cílem je najít účelné, vzájemně přijatelné řešení, které částečně uspokojí obě strany Vyhýbání – odkládání na vhodnější dobu nebo ústup Konsensus – všeobecný souhlas, úplná shoda zúčastněných stran

Funkční konflikt Pozitivní konflikt – přináší užitek Komunikujeme a snažíme se porozumět stanovisku druhého Přináší ........................ Vede k výměně informací a diskuzi Analyzuje problém nová řešení, motivaci, pokrok, uvolnění napětí