Umístění prodejny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČET OC.
Advertisements

REÁLNÝ – vyjadřuje skutečnou kupní sílu dané měny
Elektrostatika.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Tvorba cen v maloobchodě
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Maloobchodní sítě Barbora Hrubcová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
E) Elasticita a težní poptávka
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
SWOT Analýza Daniel Vančura.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Perspektivy rozvoje venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Citlivostní analýza k některým parametrům důchodového systému a migraci.
Zadání případové studie
FINANCE U MALOOBCHODU Maloobchod potřebuje ke své činnosti peníze:
Prostorová mobilita - aspekt trvání přemístění
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Základy statistické indukce Základní soubor, náhodný výběr Základní statistický soubor (stručněji základní soubor) je statistický soubor, z něhož pořizujeme.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
EKONOMIKA OA KUBELÍKOVA. ELASTICITA POPTÁVKY [ing. Jaromír TIŠER]
Se stochastickou poptávkou
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přesnost a spolehlivost v účelových sítích Bc. Jindřich Poledňák.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Hierarchie sídel.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
5.4. Účinné průřezy tepelných neutronů
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
ELEKTŘINA A MAGNETISMUS 1. část Elektrické pole
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Maloobchodní sítě Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu Maloobchodní síť Obchodní obvody Rozhodování o umístění maloobchodní jednotky Získání prodejní.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Zákon o sociálním bydlení pohledem obcí a menších měst Ing. Radim Sršeň, Ph.D., 1. místopředseda.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Populační vývoj Dobříšska
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Hierarchie sídel.
Základy statistické indukce
Induktivní statistika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Induktivní statistika
Základy zpracování geologických dat Rozdělení pravděpodobnosti
Gravitační model v geografii dopravy
Úvodní seminář Národní hospodářství
Adventure Works – prodejní návrh <rok>
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
7. Kontingenční tabulky a χ2 test
Induktivní statistika
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Umístění prodejny

Akční rádius (dle Cimler) = část prostředí, (1) v níž maloobchodní jednotka působí, (2) pro kterou je schopna zajistit nákupní podmínky a (3) kterou potřebuje na zajištění své existence Hustota obyvatelstva Docházková vzdálenost = dosažitelnost (dostupnost) nabídky zboží (provozní jednotky) v tzv. přijatelném čase Nákupní spád = realizace (části) výdajů obyvatel v maloobchodě v jiném místě než v místě bydliště

Saldo nákupního spádu Vnější kladný a záporný nákupní spád Vnitřní nákupní spád V absolutní výši = skutečný maloobchodní obrat sledované lokality (MO1k) – kupní fondy sledované lokality (KF1k) V relativní výši = (skutečný maloobchodní obrat sledované lokality (MO1k) – kupní fondy sledované lokality (KF1k)) / kupní fondy sledované lokality (KF1k) x 100

Saldo nákupního spádu – pokračování Saldo nákupního spádu lokality (NS1k) = skutečný maloobchodní obrat sledované lokality (MO1k) – souhrn předpokládaných (teoretických) výdajů obyvatel ve sledované lokalitě (V´1k) Souhrn předpokládaných (teoretických) výdajů obyvatel ve sledované lokalitě (V´1k) = průměrné výdaje na obyvatele vyššího územního celku (V´o) x počet obyvatel sledované lokality (O1k)

Zákony obchodní gravitace Reillyho zákon = koupě schopná poptávka z menších sídelních útvarů je přitahována do větších sídel RA, RB … koupě schopná poptávka, kterou z mezilehlého místa získá město A, resp. B PA, PB … počet obyvatel města A, resp. B DA, DB … vzdálenost města A, resp. B od mezilehlého místa

Hranice spádové oblasti Transformace Reillyho vzorce Conversem – určení tzv. hraničního bodu (Breaking Point) DA … vzdálenost z města A do hraničního bodu DAB … vzdálenost mezi městy A a B P(A), P(B) … počet obyvatel města A, resp. města B

Určení hranice spádové oblasti Zdroj: Yrigoyen, Otero. Spatial interaction models applied to the design of retail trade area

Huffův pravděpodobnostní model Pij … pravděpodobnost, že zákazník v i navštíví obchod (město) j J … soubor konkurenčních obchodů (měst) v regionu Uij … přitažlivost obchodu (města) j pro zákazníka v i Sj … velikost obchodu j (souboru obchodů ve městě j) Dij … vzdálenost mezi místem i a obchodem (městem) j α,ß … parametry citlivosti (α=1, ß=-2)

Další využití H. modelu Rozdělení zákazníků Pravděpodobný počet zákazníků z i, kteří navštíví obchod (město) j = pravděpodobnost, že zákazník v i navštíví obchod (město) j x počet zákazníků v místě i (Ci) Rozdělení výdajů Pravděpodobný kupní potenciál pro obchod (město) j za zboží l v místě i = pravděpodobnost, že zákazník v i navštíví obchod (město) j x počet zákazníků v místě i (Ci) x roční výdaje na zákazníka v i za zboží l (Bil)