AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY TÉMA: Člověk a jeho svět, Rozmanitost přírody, Stavba rostlin – Plody, přírodopis 4. ročník Datum tvorby: 21. dubna 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424
ANOTACE Interaktivní materiál pro práci s textem a obrázky na ploše PC (jednotlivci) nebo interaktivní tabuli (frontálně). Materiál doplňuje výklad učitele a jednoduchou formou ověřuje znalosti žáků. Správné odpovědi si žáci mohou ověřit pod obrázky nebo v poznámkách pod snímkem
P L O D Y R O S T L I N jsou části rostliny obsahují semena slouží k rozmnožování jsou potravou rostlin a živočichů
P L O D Y S U C H É L U S K TOBOLKA OBILKA OŘÍŠEK NAŽKA Tulipán – plod vzniká z pestíku OBILKA OŘÍŠEK NAŽKA
P L O D Y D U Ž N A T É MALVICE PECKOVICE BOBULE
Mezi vyobrazenými druhy zeleniny je jeden, který není plod. Poznáš ho? Paprika-plod Cuketa-plod Okurka-plod O správnosti odpovědi se můžeš přesvědčit, když klikneš na značku animace, vedle snímku v osnově. Pod obrázky najdeš odůvodnění. Ředkvička, ztlustlý kořen. Plod vzniká z květu Rajče, plod Odůvodni:………………………………………………………………………………………………………..
NA FOTOGRAFIÍCH JSOU ČERVENÉ PLODY RŮZNÝCH ROSTLIN. . Najdete, která rostlina je smrtelně jedovatá? Jaká je první pomoc při požití tohoto plodu? rajče Jeřáb obecný Správnou odpověď hledej pod obrázky Konvalinka vonná Růže šípková
Která zelenina zde byla použita jako příloha? C B D A A – lusk papriky, B – kořen mrkve, C list zelí, D bobule – okurka, E bobule - rajče E F O kterou část rostliny se jedná?
JSOU TOTO TAKÉ PLODY ? JAK SE JIM ŘÍKÁ? Hřebenatka, slávka jedlá, ústřice a další Nejsou to PLODY, ale mořští živočichové. Znáte některé z takovýchto plodů? Už jste je jedli? Kde? Vyprávějte.
Fotografie : Všechny použité fotografie pochází z vlastní fotogalerie autorky tohoto digitálního materiálu