Popírání holocaustu II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sámova říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

Textová média v DV AR 2013/2014.
Nástup nacismu v NĚMECKU
Číslo v digitálním archivu školy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Křesťanství autor VM:Ondřej Vojáček.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Významné nížiny, úvaly a pánve České republiky - interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
Emžská depeše Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Lucemburkové v Čechách I Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Významná pohoří Skandinávie - interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Významná pohoří Německa - interaktivní slepá mapa
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Rožmberkové a jejich sídla
Filozofie osvícenství v Německu
Významná pohoří Španělsko- interaktivní slepá mapa
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Genetika v příkladech II - dihybridní křížení
Nacismus NACISMUS V NĚMECKU árijec = příslušník „vyšší rasy“ (Němci)
VY_32_INOVACE_43B_STÁTNÍ SVÁTKY A VÝZNAMNÉ DNY V ČESKÉM KALENDÁŘI
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Prusko-rakouské války I
2. světová válka – Hon na Bismarck
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Francouzská revoluce II
Judaismus – košer strava
Postavení Židů v Evropě 4
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Judaismus – počítání času
Judaismus – biblické dějiny I
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Umění starověkého Říma
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Křížovka – osobnosti 2. světové války
Křížovka – krycí názvy 2. světové války
Poslední Přemyslovci III
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Popírání holocaustu II Autor: Mgr. Václav Pražák Datum: 23. 3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_SDE.20_Popírání holocaustu II Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Václav Pražák Název Popírání holocaustu II Předmět Seminář z dějepisu Tematická oblast Náboženství, filozofie a ideologie v dějinách Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník 4. + VIII. Metodický list/Anotace Žáci si vyzkouší srovnání originálního pramenu s jeho svébytnou interpretací, která má sloužit zkreslování historie. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

David Irving – popírač holocaustu V lednu až březnu 2000 proběhl v Londýně soudní proces, při kterém spisovatel David Irving obvinil historičku Deborah Lipstadtovou, že ho označila za popírače holocaustu. Tým pod vedením historika Richarda J. Evanse měl pro obhajobu vypracovat posudek, v němž se mělo mj. dokázat, že Irving zkresluje výpovědi pramenů, aby je mohl použít na podporu svých tezí.

Pokyny Žáci dostanou k dispozici ukázku z Irvingova díla, v němž se odkazuje na určitý pramen, a zároveň i jeho přesné znění. Jejich úkolem je vyhledat rozpory v obou materiálech a vysvětlit, proč se Irving dopustil právě těchto manipulací.

David Irving: Goebbels: Pán myšlenek „Třetí říše“ (1996) Události toho večera, 9. listopadu, budou stěžejním okamžikem v následujících dějinách. Když se Goebbels a Hitler chystali na nacistický banket ve staré radnici, dozvěděli se, že policie zasahuje proti antižidovským demonstrantům v Mnichově. Hitler poznamenal, že vzhledem k okolnostem by policie neměla postupovat příliš tvrdě. „Kolosální činnost,“ líčí Goebbelsův deníkový záznam a pak tvrdí: „Krátce jsem Vůdci vysvětlil situaci. Rozhodl: dovolte demonstracím pokračovat. Držte policii zpátky. Židé musí pro změnu zakusit hněv veřejnosti.“ Zdroj: Richard J. Evans, Lži o Hitlerovi, Praha 2011, s. 55.

Zápis z deníku Josepha Goebbelse (akademické vydání) Velké protižidovské demonstrace v Kasselu a Desavě, zapálené synagogy a zničené obchody. Zpráva o smrti německého diplomata von Ratha byla uveřejněna odpoledne. Ale teď jim vypálili rybník. Jdu na stranický banket na staré radnici. Kolosální činnost. Krátce jsem Vůdci vysvětlil situaci. Nařídil: nechte demonstrace pokračovat. Odvolejte policii. Židé musí pro jednou pocítit zuřivost lidu. Tak je to správné. Zdroj: Richard J. Evans, Lži o Hitlerovi, Praha 2011, s. 55.