Určeno pro:  žáky 3.ročníku středních škol Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mistr Jan Hus Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Advertisements

Můžeme číst Bibli od První knihy Mojžíšovy až po Zjevení a nenalezneme jediného řádku, který by opravňoval k svěcení neděle. Písmo svaté přikazuje zachovávání.
V čase církve Vyrobilo centrum pro katechezi v Olomouci 2013.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Postavení národnostních menšin v ČR učebnice str. 41
Struktura středověké společnosti
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
VY_32_INOVACE_02_SVP_083_Bel
MARTIN LUTHER 1483 – 1546.
Co se ti vybaví?. 16. století Hnutí, které usilovalo o reformu (nápravu) církve.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Svatý Augustin Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Z latiny: přetvoření, obnovení, napravení, zlepšení
1. Zazni dnes Hospodinu chvála, | Bůh v lásce nám se podává | a milost jeho neskonalá | na věky s námi zůstává. | Hlas spasení | a věčná chvála zástupy.
KŘESŤANSTVÍ.
Světová náboženství – křesťanství
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_ZSV Ročník: II. Seminář ze základu společenských věd Vzdělávací.
Zdánlivé a neplatné manželství
Náboženství - úvod Petr Machala.
Vznik Svaté říše římské
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Křesťanství autor VM:Ondřej Vojáček.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Filosofie křesťanského středověku
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1262Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Pracovní smlouva Jméno autora: Ing. Zdeňka.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1284Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Průměrné ceny zásob - VAP.
Skutky apoštolské. Autor a datum vzniku Lukáš - Pavlův osobní lékař - spolupracovník na díle evangelia - očitý svědek některých událostí - 3 x v Písmu.
FIREMNÍ KULTURA.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1112Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek a DPFO Téma: Základ daně podle §
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Územně-správní.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
KŘESŤANSKÉ NÁBOŽENSTVÍ Lucie Tvrdíková C4B. OBSAH: KŘESŤANSTVÍ KATOLICKÁ CÍRKEV PROTESTANTSKÁ CÍRKEV ROZDÍLY.
Obyvatelstvo Evropy V Evropě žije 742 milionů obyvatel Třetí nejlidnatější světadíl (po Asii a Africe) Nejvyšší průměrná hustota zalidnění – population.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Trestní právo procesní Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Určeno pro:  žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor:
Jsem katolík. Jak a čím se liším od ostatních?
Křesťanství – církevní dějiny
Jsem protestant, jak se liším od katolíků v ČR?
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ POJMY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_OBN_3_12
Trestní právo Hmotné Vytvořeno dne: 29. září 2012 Anotace:
Kraje ČR - základní symboly, poloha
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
pak musíme ještě dnes se židy a adventisty světit sobotu místo neděle.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Zdánlivé a neplatné manželství
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Občanská nauka Tematický okruh:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Výnosy nezahrnované do ZD
PATRISTIKA II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Presbytariánská církev
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
BAPTISTÉ Vytvořeno dne: Anotace:
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Určeno pro:  žáky 3.ročníku středních škol Vzdělávací obor:  Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Dějiny náboženství Téma: Luteránství Jméno autora:  Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:  25.11.2012 Anotace: Materiál seznamuje se životem, vznikem, historií a postavením luteránství u nás a ve světě Klíčová slova: Bohoslužby, církev, Luteráni Metodický popis:  Podpora hodiny Dějiny náboženství Luteránství Luterství – nejpočetnější protestantské vyznání, založené M.Lutherem, který zformuloval základní články víry protestantského křesťanství. Odmítá svrchovanou moc papeže, složitou církevní hierarchii, mnišství, kult svatých, víru ve spasení dobrými skutky (věří jen ve spásu vírou – "sola fide"). Charakteristické je podřízení luteránské církve světské moci. V aplikaci náboženských zásad je luteránství méně důsledné než kalvinismus.

Bohoslužba V evangelické bohoslužbě má ústřední místo kázání. Luterské církve praktikují křest malých dětí, neodmítají však křest ani v pozdějším věku. Večeře Páně se slaví pravidelně. Přítomnost Krista při Večeři Páně luteráni chápou jako přítomnost reálnou. V některých luterských církvích se Večeře Páně mohou účastnit i děti.

Organizace církví Luterské církve jsou synodální a episkopální. V čele synody stojí synodní senior nebo prezident. V čele církve stojí biskup či biskupka, resp. superintendent.

Luteránství ve světě K luterství se hlásí kolem 60 miliónů lidí na Zemi. Nejdynamičtěji rostoucími luterskými církvemi jsou církve v Etiopii, Tanzanii a na Papui Nové Guinei.

Symbol luteránství

Použitá literatura a zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Presbyteri%C3%A 1ni http://cs.wikipedia.org/wiki/Luter%C3%A1nstv%C3%AD