Význam utkání v sportovních hrách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Úvodní lekce – vstup do studia teorie a didaktiky basketbalu (90 minut - teorie, praxe) Tento projekt.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Pátá lekce – utkání, praktická aplikace pravidel (rozhodování) (90 minut – teorie, praxe) Tento.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Házená Házená je kolektivní míčový sport, ve kterém proti sobě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Věcné autority v roce 2016
Pojem přeměna obchodní společnosti
Plánování ve školní tělesné výchově
Jednoduché účetnictví
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Úvodní lekce. Vstup do předmětu Sportovní hry I - basketbalu
Dobrý den Horská klinika 2011.
Krácení a rozšiřování poměru
Programování a simulace CNC strojů I.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Jednotné principy klasifikace na GJKT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Didaktika sportovních činností
Znakový jazyk Znakovaná čeština
Příspěvek na konferenci
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
MINIMATURITY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Poměr v základním tvaru.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Část 5 - TRESTY.
RIZIKO.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Basketbal.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
RIZIKO.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Česká padelová tour 2018 seriál oficiálních soutěžních turnajů vrcholící Mistrovstvím České republiky v padelu vyhlašuje:
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
ČAS NA ZEMI.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poměr v základním tvaru.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Dvourozměrné geometrické útvary
Transkript prezentace:

Význam utkání v sportovních hrách V didaktice basketbalu i v jiných sportovních hrách je utkání považováno za základní způsob realizace sportovní hry. Bez utkání postrádá osvojování učiva basketbalu smysl. Nenaplňuje totiž svůj hlavní odkaz. Proto se v didaktickém procesu ve sportovních hrách doporučuje střídat vyučovací jednotky s utkáním a vyučovací jednotky s tréninkovým procesem. Svým způsobem je utkání cílová stránka tréninkového procesu. Kromě toho se studenti UK FTVS učí v utkáních praktické aplikaci pravidel, tj. učí se rozhodovat. ;;

Realizace oficiálních utkání a utkání s modifikovanými pravidly Oficiální utkání jsou výrazem výslovně daných (formálních) nařízení institucionální praxe, a to v mezinárodním, národním i regionálním měřítku. Platí pro ně: rozpis soutěže v rámci předem stanoveného hracího řádu; přesně stanovená pravidla (FIBA, ČBF); evidence průběhu utkání v zápise o utkání (viz následující snímky); dlouhodobá evidence výsledků a stanovení pořad účastníků; oficiální delegace rozhodčích, případně komisaře utkání.

Ukázka zápisu o utkání zápis FIBA

Ukázka zápisu o utkání zápis ČBF

výkonovou úroveň hráčů nebo hráček; Utkání s modifikovanými pravidly nemají tak oficiální charakter a lze v nich – podle didaktických záměrů – modifikovat (obměňovat) pravidla. Tyto záměry sledují především: výkonovou úroveň hráčů nebo hráček; podmínky a možnosti realizace (počet hráčů, velikost hřiště, délka vyučovací jednotky apod.). Mezi tato utkání počítáme i realizaci ve školní TV. Pozor však na aplikaci tzv. základních pravidel !

Modifikace umožňují např.: hrát s menším počtem hráčů (např. tří proti třem na jedné – každé polovině hřiště a na jeden koš); hrát na šířku hřiště podle podmínek (viz schéma); hrát střídavě (např. 2 x 7 minut jedno utkání dvou družstev, 2 x 7 minut jedno utkání jiných dvou družstev); zaměstnat vždy určitou skupinu žáků pro jednotlivé vyučovací jednotky s utkáním přípravou, organizací a realizací. Tito žáci v utkáních neparticipují jako hráči.

I. Dosažení bodů Znamení (gestikulace) rozhodčích (Slouží k upřesnění porušení pravidel v utkáních) I. Dosažení bodů Jeden bod Dva body Tři body Jeden prst, Dva prsty, 3 prsty vztyčeny sklopení zápěstí sklopení zápěstí Jedna ruka: Pokus Obě ruce: Úspěšný pokus

II. Ukazování času Zastavení času Zastavení času Spuštění času pro chybu Otevřená dlaň Sevřená pěst Seknutí dlaní

IV. Přestupky Kroky Nedovolený dribling: přerušovaný dribling přenášený míč Kroužení pěstmi Střídavý pohyb dlaněmi Poloviční rotace dlaně

Tři vteřiny Míč zahraný do zadní části hřiště Natažená ruka ukazuje tři prsty Mávání ruky před tělem