Atlas minerálů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mineralogický systém.
Advertisements

VLASTNOSTI NEROSTŮ 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Opakování učiva o nerostech I. část
Opakování učiva o nerostech II. část
Testík znalostí z mineralogie
Fyzikální vlastnosti nerostů I
MINERALOGIE Fotografie minerálů.
MINERÁLY A HORNINY ÚVOD.
Název Minerály Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
RISK Minerály.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MINERALOGIE II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s chemickým složením a použitím nerostů. Materiál je plně.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MINERÁLY
MINERALOGIE 3 * VZNIK A TYPY MINERÁLŮ
Optické vlastnosti minerálů
CZ.1.07/1.1.10/
Geologie věda o zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
Nerosty Markéta Smetanová
Chemické vlastnosti nerostů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Zkoumáme vlastnosti minerálů
MINERALOGIE 2 * Krystal a jeho podoby * Krystalová mřížka
Geologie věda o zemi.
Stensenův zákon - zákon o stálosti úhlů hran.
Krystalové mřížky.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
nejdůležitější minerály
Název Minerály 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra.
EGRAMEGRAM MINERALOGICKÝ SYSTÉM 2013 geologie/mineralogický systém 1.
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola:. Základní škola Kladruby
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: Z AOSTŘENO NA PŘÍRODU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Prvky vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Mineralogie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_03 TEMA:
Halogenidy, sulfidy Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
MINERÁLY základní stavební jednotky neživé přírody dají se vyjádřit chemickým vzorcem (prvky, sloučeniny) z minerálů jsou složeny horniny většinou vytváří.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
Využití solí Chemie 9. třída.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
HORNINOTVORNÉ MINERÁLY cvičení. Co je to minerál? Minerál je homogenní přírodní fáze s přesně definovatelným chemickým složením a s vysoce uspořádanou.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
Horniny versus nerosty
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
5)Uhličitany, 6)dusičnany, 7)sírany, 8)fosforečnany
5)Uhličitany, 6)dusičnany, 7)sírany, 8)fosforečnany
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název sady materiálů: Přírodopis 9
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Krystalové soustavy krystaly můžeme třídit podle středu souměrnosti, os souměrnosti a rovin souměrnosti do 7 krystalových soustav.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Poznávání nerostů.
Nerastné suroviny 6 Charakteristika minerálov Nerastné suroviny
část pevná, část polotekutá
Poznávačka minerály.
MINERALOGIE.
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
Transkript prezentace:

Atlas minerálů

I. Prvky Železo Měď Stříbro Zlato

I. Prvky Platina Diamant Tuha Síra

II. Sulfidy Chalkozín Chalkopyrit Argentit Sfalerit

II. Sulfidy Cinabarit Galenit Antimotit Pyrhotin

II. Sulfidy Pyrit Markazit Arsenopyrit Molybdenit

III. Halogenidy Halit Fluorit Sylvín

IV. Oxidy Korund Bauxit Křemen Chalcedon

IV. Oxidy Opál Kasiterit Rutil Uraninit

IV. Oxidy Hematit Limotit Magnetit Chromit

V. Křemičitany Olivín Granát Topaz Beryl

V. Křemičitany Augit Amfibol Mastek Slídy

V. Křemičitany Kaolinit Živec Turmalín Zirkon

VI. Uhličitany Kalcit Aragonit Magnezit Dolomit

VI. Uhličitany Siderit Azurit Malachit

VII. Dusičnany Ledek

VIII. Boritany Borax

IX. Fosforečnany Apatit

X. Sírany a wolframy Sádrovec Anhydrit Baryt Chalkantit

X. Sírany a wolframy Wolframit

XI. Kaustobiolity Jantar

Konec Kateřina Jíšová 1.G