ZAL – 9. cvičení 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická učebnice - II
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Rozhodování 1.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Nakládání s odpady CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_03
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Plošné testování v 5. a 9. ročníku:
ZAL – 8. cvičení 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kvadratické nerovnice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Interference na tenké vrstvě
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Lomené výrazy (8) Dělení
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Matematika + opakování a upevňování učiva
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Slovní úlohy o společné práci − 3
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

ZAL – 9. cvičení 2016

Rekurze Funkce může mimo jiných funkcí volat i sama sebe. Pokud funkce volá sebe sama tak se jedná o rekurzivní funkci Jaké vlastnosti má rekurzivní funkce a jaké vlastnosti musí mít rekurzivní funkce. Zamyslete se i nad souvislosti mezi rekurzí a cyklem.

Rekurze Rekurzivní funkce musí mí obdobně jako cyklus „zarážku“. Každý rekurzivní algoritmus je převoditelný do iterativního algoritmu a naopak. Rekurze je mnohem více náročnější na výkon. Jaké problémy lze řešit rekurzí?

Faktoriál Napište funkci, která vypočte faktoriál pomocí cyklu. Napište funkci, která vypočte hodnotu faktoriálu pomocí rekurze. TIP: Zamyslete se jaké jsou terminující podmínky.

Fibonacci Napište funkci, která vypočte hodnotu fibonacciho čísla pomocí rekurze.

Nejvyšší společný dělitel (GCD) Napište funkci, která vypočte nejvyššího společného dělitele (GCD) pomocí rekurze.

Obrácené pořadí v poli Napište funkci, která na vstupu přijme pole a na výstupu vrátí jeho obrácené pořadí. Využijte k tomuto řešení rekurzi.

Divide and conquer Otázka: Myslíte si, že je jednoduší vést tým, který má tisíc lidí nebo tým, který jich má řádově méně? Vždy je mnohem jednodušší vést týmy, které mají malý počet lidí. Důvod: Manažer má mnohem větší přehled o tom, co jeho podřízení dělají. Mnohem lépe se mu plánují zdroje a stráví méně času projektovým vedením. Co ale se zbytkem lidí? – Dáme jim jejich vlastní manažery těm zase jejich manažery a na vrchol umístíme ředitele.

Divide and conquer V praxi to znamená, že ředil spoléhá na své podřízené, ti zase na své podřízené atd. Uplatňují princip divide and conquer (rozděl a panuj) Jak jsou tato přirovnání převoditelná do praxe a hlavně do algoritmů?

Divide and conquer Algoritmus, který pracuje na principu divide and conquer si problém rozloží na menší podproblémy, které zpracuje a následně vypracovaná řešení podproblémů spojí a tím vytvoří řešení problému. Z hlediska složitosti potřebujeme určitý čas na zpracování podproblému a určitý čas na jejich spojení. Typickým algoritmem je merge sort.

Merge sort Znáte z přednášek – ale pro jistotu připomeneme na tabuli.

Quick sort Znáte také z přednášek. Tento sort si zkuste naimplementovat.

Zadání devátého domácího úkolu Detailní zadání je zde: https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b6b36zal/zadani/9_permutations Maximum: 5B Termín: Do dalšího cvičení.